تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳

۲ هزار و ۳۹۰ پرونده کارفرمایان به شوراهای حل اختلاف ایلام وارد شده است

۲ هزار و ۳۹۰ پرونده کارفرمایان به شوراهای حل اختلاف ایلام وارد شده است
ایلام - مدیرکل رفاه، کار و امور اجتماعی ایلام گفت: ۲ هزار و ۳۹۰ پرونده کارفرمایان در این استان طی سال جاری از همه صنوف و مشاغل به شوراهای حل اختلاف وارد شده است.

نورالدین الیاسی روز سه‌شنبه در جشنواره انتخاب کارآفرینان برتر سال ۱۴۰۱ و هم‌اندیشی و آموزش رابطان بیمه‌ای استان ایلام اظهار داشت: در مراجع تشخیص و حل اختلاف باید نمایندگان کارفرمایان از همه صنوف حضور داشته باشند.

وی افزود: ۱۱ مرجع حل اختلاف با ۳۳ نفر نماینده کارفرمایان فعال است که شامل همه صنوف نیست اما باید از همه صنوف برای سال آینده در مراجع حل اختلاف نماینده داشته باشند.

الیاسی یادآور شد: برای رعایت حال نیروی کار و صیانت از حقوق کارگران ۹ هزار و ۲۷۰ بازرسی از کارگاه‌های اقتصادی، تولیدی و خدماتی انجام شده است.

وی اضافه کرد: برای بنگاه‌های اقتصادی دارای ۳۵ نفر نیروی کار تشکیل شورای سازش کارگاهی ابلاغ شده است تا از طریق این شورا، مشکلات و اختلافات بین کارگر و کارفرما مرتفع شود.

وی با بیان اینکه دولت، کارگر و کارفرما سه ضلع مثلث کارآفرینی و اشتغال هستند، ادامه داد: در دولت سیزدهم صدور مجوزهای کسب کار با هدف کمک به بهبود توسعه کسب و کار آنی و ساماندهی شده است.

مدیرکل رفاه، کار و امور اجتماعی استان ایلام گفت: کارفرمایان در صورت سهل‌انگاری در عدم پرداخت حق بیمه کارگران و نیروی کار دچار مشکل می‌شوند و طبق ماده ۱۴۸ قانون کار باید کارفرما بیمه کارگران را به موقع واریز کند.

وی افزود: پرداخت به موقع بیمه کارگران از سوی کارفرما مزایایی چون بهره‌مندی از خدمات درمان، مرخصی استعلاجی، بازنشستگی، وقوع حوادث و بیمه بیکاری برای آنها دارد.

الیاسی یادآور شد: برای بهبود فضای کسب و کار و کمک به کارفرمایان و کارگران باید مشوق‌ها و حمایت‌هایی چون معافیت مالیاتی، بیمه‌ای و گمرکی توسط مسوولان و قانون‌گذاران در نظر گرفته شود.

مدیرکل رفاه، کار و امور اجتماعی استان ایلام یادآور شد: سال جاری ۹ هزار نفر به جمع بیمه‌شدگان اجباری اضافه شدند و تاکنون در دولت سیزدهم ۱۳ هزار نفر بیمه اجباری و اشتغال‌زایی ثبت شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام نیز گفت: باتوجه به نقش و جایگاه کارفرمایان در تحقق منابع درآمدی سازمان تامین اجتماعی و تلاش در جهت ایجاد همدلی، انگیزه، رضایت مندی و جلب اعتماد متقابل بین کارفرمایان و سازمان جشنواره کارآفرینان برتر در چهار سطح بر اساس نیروهای بیمه شده برگزار شد.

علی اشرف تابانی افزود: واحدهای اشتغال آفرین در سطوح یک تا پنج نفر از ۶ تا ۴۹ نفر، ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و ۱۰۱ به بالاتر که در این واحدها و بنگاه ها بیمه شده اند، مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی شاخص هایی چون پرداخت دستمزد واقعی به کارگران بر اساس شغل واقعی، ارسال به موقع لیست بیمه شده ها به تامین اجتماعی، عدم بدهی به تامین اجتماعی، استفاده از خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی به جای مراجعه حضوری، رصد به موقع سامانه های مرتبط با کارفرمایان و کارگران، رعایت مسائل ایمنی و حوادث ناشی از کار، عدم شکایت کارگر از کارفرما طبق ماده ۱۴۸ قانون کار را ملاک انتخاب کارفرمایان برتر استان برشمرد.

به گزارش ایرنا، هشت هزار و ۲۵۰ کارگاه با ۱۱۰ هزار نیروی بیمه شده در استان فعالیت دارند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.