تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰

معاون استاندار ایلام:

رعایت حجاب مقوله ای دینی و تکلیفی حکومتی است

رعایت حجاب مقوله ای دینی و تکلیفی حکومتی است
ایلام - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: حجاب یک وظیفه و مقوله مهم دینی و یک تکلیف حکومتی و اجتماعی است که باید مباحث قانونی، شرعی و عرفی آن مد نظر باشد.

 

محمدسبحان حسنی روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی حجاب و عفاف اظهار داشت: در کنار اقدامات روشنگرانه، تبیینی و ارشادی باید در صورت لزوم برخورد قهری چون تذکر شفاهی، کتبی یا پلمب محل فعالیت نیز انجام گیرد.

وی افزود: باید قوانین و ضوابط شرعی و عرفی جامعه در ادارات و اماکن عمومی بر اساس قانون رعایت شود و دستگاه ها ملزم به رعایت دستور العمل ها در حوزه حجاب و عفاف هستند.

حسنی ادامه داد: هنجارها، آداب و رسوم جامعه باید رعایت و مسایل مرتبط با حجاب و عفاف حساب شده برنامه ریزی شود.

وی با انتقاد از ضعف خواندن نماز جماعت در ادارات، مدارس، نمازخانه ها و مساجد، یادآور شد: خواندن نماز و تقویت روحیه معنویت و تلاش برای ارتباط گرفتن با خداوند بر کاهش بروز ناهنجاری های جامعه تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: همه کارمندان دستگاه های اداری مکلف به رعایت قانون و پوشش موجه اسلامی هستند و همچنین در اماکن عمومی مانند غذاخوری ها، داروخانه، کافی شاپ، بوستان ها، کافی نت و سایر مکان های عمومی نیز تمکین از رعایت قانون حجاب و عفاف الزامی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: دستور العمل جدید حجاب و عفاف بر اساس شرایط کنونی جامعه ابلاغ شده و در آن بر ضرورت ریشه یابی و آسیب شناسی ضعف ها و آسیب های این حوزه تاکید شده است.

وی با بیان اینکه دامنه نفوذ فرهنگی و اجتماعی دشمن در بطن جامعه ایران اسلامی باید کمتر و قطع شود، افزود: مردم پشتوانه نظام ایران اسلامی هستند و باید در جذب حداکثری این سرمایه عظیم اجتماعی و انسانی به بدنه نظام تلاش شود.

حسنی تاکید کرد: حجاب دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، امنیتی، فرهنگی و دینی است و دشمن برای رسیدن به مقاصد شوم خود از فاز حجاب و باورهای دینی و عرفی وارد شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.