تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران:

توجه به پیشران‌های اقتصادی در برنامه هفتم توسعه لحاظ شود

توجه به پیشران‌های اقتصادی در برنامه هفتم توسعه لحاظ شود
تهران- دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران گفت: امروز توجه به پیشران‌های اقتصادی و وارد کردن آنها به برنامه هفتم توسعه باید به عنوان یک اولویت دیده شود و علاوه بر آن باید بتوانیم الگوی موفقی از پیشران‌ها در جامعه ارائه کنیم.

“حمیدرضا غزنوی” در میزگرد “تجارب جهانی در پیشران‌های مولد” افزود: از بین ۹۰ هزار واحد تولیدی کشور، فقط سه هزار واحد بالای ۱۰۰ نفر کارکن و کمتر از ۱۰۰ به بالا یک هزار نفر کارکن دارند و همین تعداد کم پیشران‌ها سهم عمده بازار را در اختیار دارند.
وی گفت: به‌طور مثال در صنعت لوازم خانگی، قطعه‌سازی، شیشه و بلور، دارو، شوینده و شیرینی و شکلات، فقط یکی از پیشران‌ها سهم عمده بازار را در اختیار دارد.
غزنوی خاطرنشان کرد: ما به دنبال آن هستیم که در هر صنعت و هر زمینه دست‌کم پنج واحد پیشران وجود داشته باشد تا ضمن انجام تولید انبوه، فضا انحصاری نشود.
وی تصریح‌کرد: امروز شرایط به گونه ای است که بزرگ شدن برای واحدها سخت بوده و کار کردن را برای این واحدها را دشوار می‌کنیم و این خطر بزرگی است.
دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران ادامه‌داد: این مساله الگوی نامناسبی ارائه کرده است و تا امروز یک الگوی موفق ارائه نکرده‌ایم.
وی اظهار داشت: حتی در بسیاری اوقات، به پیشران های اقتصادی در کشور به عنوان متهم نگاه شده است.
غزنوی تاکید کرد: این مسائل و رفع معضلات باید در برنامه هفتم توسعه دیده شود.
وی اضافه کرد: نگاهی به بخش برنامه‌ریزی وزارتخانه ها حاکی از وجود برنامه های متعدد چاپ شده و ابلاغی است، یعنی برنامه‌های راهبردی را در سال‌های گذشته داشتیم اما نیازمند ضمانت اجرایی است.
دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران تاکید کرد: باید استراتژی صنعتی تدوین و در یک بخش حقوقی تصویب شود که به عنوان ضمانت اجرایی آن خواهد بود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.