تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸

اعزام کاروان های راهیان نور ایلام سوم فروردین ماه به پایان می رسد

اعزام کاروان های راهیان نور ایلام سوم فروردین ماه به پایان می رسد
ایلام -  مسوول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت: اعزام کاروان های راهیان نور اقشار، دانش آموزی و دانشجویی تا سوم فروردین ماه سال ۱۴۰۲ به پایان می رسد.

سرهنگ عارف یاسمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: باتوجه به حلول ماه مبارک رمضان و همزمانی این ماه با تعطیلات نوروزی، اعزام کاروان های راهیان نور تا سوم فروردین و پیش از آغاز ماه رمضان انجام می گیرد.

وی افزود: هرچند اعزام کاروان های راهیان نور در سوم فروردین ماه سال آینده به علت حلول ماه مبارک رمضان به اتمام می رسد اما یادمان های استان در مدت تعطیلات نوروزی پذیرای بازدیدکنندگان از اقصی نقاط استان و کشور است که در صورت تمایل به صورت شخصی و خانوادگی از این اماکن بازدید می کنند.

یاسمی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا ۲۰ بهمن ماه ۲۴ هزار و ۳۵۹ نفر روز کاروان های راهیان نور دانش آموزی، دانشجویی و اقشار استان ایلام به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب و جنوب کشور اعزام شده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد چهار هزار و ۹۳۹ نفر روز دانش آموز دختر و ۶۵۰ نفر روز دانش آموز پسر به این مناطق عملیاتی اعزام شده اند که پرونده اعزام دانش آموزان دختر در سال جاری بسته شد اما اعزام دانش آموزان پسر با پیش بینی اعزام بیش از سه هزار نفر روز همچنان ادامه دارد.

وی در مورد اعزام کاروان های راهیان نور اقشار به یادمان های عملیاتی هم گفت: ۹ هزار و ۴۶۱ نفر روز به یادمان های غرب و شمال غرب و هفت هزار و ۴۲۳ نفر روز هم به یادمان های جنوب اعزام شدند.

یاسمی اضافه کرد: کاروان های راهیان نور در سفر به یادمان های غرب و شمال غرب از یادمان های مهران و استان های کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی بازدید کرده اند و در منطقه جنوب نیز یادمان های دهلران و استان های خوزستان و بوشهر مورد بازدید کاروان های راهیان نور اعزامی از استان ایلام قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، نقطه ایثار قلاویزان، شرهانی، سه راهی جندالله، میمک، زمین فوتبال چوار و کوشک سارات سومار از جمله مهمترین یادمان های استان ایلام محسوب می شود.

استان ایلام در طول دفاع مقدس افزون بر سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ نفر ازاده را تقدیم انقلاب کرده است که با توجه به احتساب جمعیت استان در دهه ۶۰ بیشترین میزان ایثارگر کشور را به خود اختصاص داده است.

استان ایلام افزون بر ۳۰۰ بار مورد حمله و بمباران هوایی هواپیماهای جنگنده عراق قرار گرفت./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.