تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

رییس جهاد کشاورزی ایلام:

۵۴ هزار هکتار از اراضی ایلام زیر کشت قراردادی رفته است

۵۴ هزار هکتار از اراضی ایلام زیر کشت قراردادی رفته است
ایلام -  رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: امسال ۵۴ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این استان به زیر کشت قراردادی رفته است.

آذرنوش عموزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: استان ایلام از این نظر رتبه هفتم کشور را کسب کرده است.

وی افزود: این کشت قراردادی در استان امسال شامل محصول گندم و چغندرقند است اما سال گذشته دانه روغنی کلزا نیز جزو محصولات قراردادی قرار داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: کشت قراردادی گندم در شهرستان های دهلران ، مهران و دره شهر و چغندرقند نیز در ایوان و دهلران انجام می شود.

عموزاده تاکید کرد: افرادیکه در کشت قراردادی مشارکت کنند، می توانند از ۲۰ درصد تخفیف بیمه ای و حمل و نقل گندم از مزرعه تا سیلوی ذخیره به ازای هر تن ۱۰۰ هزار تومان به صورت رایگان، استفاده کنند ، همچنین کشاورزان ۵۰ درصد هزینه کودهای پایه پتاسه و فسفاته را ابتدای کشت و مابقی را در هنگام برداشت پرداخت می کنند، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت نیز برای خرید ادوات کشاورزی از دیگر مزایای این طرح است.

وی یادآور شد: انتقال دانش فنی رایگان و اطمینان از خرید محصول توسط دولت یا بخش خصوصی از دیگر مزایای طرح کشت قراردادی است.

به گزارش ایرنا، بنا بر اظهارات مسوولان وزارت جهاد کشاورزی، ایران به ۱۰ میلیون هکتار کشاورزی قراردادی نیاز دارد تا بتوانیم حدود ۱۰۰ میلیون تن محصول مورد نیاز کشور را تامین کنیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.