تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵

همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی؛ از فعالان و تلاشگران حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در استان ایلام تجلیل شد

همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی؛  از فعالان و تلاشگران حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در استان ایلام تجلیل شد
نگاه اقتصاد - طی آیینی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از خادمان، فعالان و برترین‌های حوزه کتاب و کتاب‌خوانی استان تقدیر شد.

همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب کشور، عصر امروز دوشنبه ۲۹ آبان؛ آیین تجلیل از خادمان و فعالان حوزه کتاب استان با حضور جمعی از مسئولان و فعالان این حوزه برگزار شد.

در این مراسم “منصور محبی” معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با اشاره به تأثیرات مثبت کتاب‌خوانی بر روان و اندیشه انسان، گفت: مطالعه کتاب‌ در شرایط امروز جامعه امری لازم است و نیاز به مطالعه در جامعه بیش از پیش احساس می‌شود و این مهم می‌تواند در رفع بسیاری از مشکلات موجود مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه برای داشتن آینده بهتر باید به دانایی، تحقیق، پژوهش و علم آموزی توجه داشته باشیم، اظهار داشت: سی و یکمین دوره هفته کتاب کشور با شعار آینده خواندنی است در استان برگزار شد.

محبی هفته کتاب و کتابخوانی را فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و افزود: برنامه متنوعی توسط نهادهای فرهنگی استان از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها و سایر نهادهای فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح استان برگزار شده است.

در ادامه حبیب‌الله محمودیان نویسنده و ناشر پیشکسوت ایلامی ضمن ارائه سخنانی در اهمیت و جایگاه والای کتاب در پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه، حمایت از آثار مفاخر استان را امری ضروری دانست.

ظاهر سارایی نویسنده، ناشر و شاعر ایلامی ضمن تبریک هفته کتاب به فعالان فرهنگی استان، به برخی مسائل و دغدغه‌های حوزه نشر اشاره کرده و تشکیل تعاونی ناشران را از اصلی‌ترین فعالیت‌های اثرگذار در این حوزه معرفی کرد.

محمدی مدیر مسئول انتشارات سازنده نیز در خصوص اختصاص سهمیه کاغذ به ناشران و همچنین اعطای تسهیلات کم بهره به ناشران پیشنهاداتی ارائه داد.

در ادامه معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام ضمن استماع خواسته‌های ناشران و نویسندگان استان، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام آماده همکاری در راستای تشکیل تعاونی ناشران است و هم‌افزایی صنف ناشران در این راستا ضروری است.

در پایان این مراسم از فعالان حوزه چاپ و نشر استان از جمله: فعال‌ترین ناشران در استان، ناشران فعال عمومی، ناشران تخصصی فعال، نویسندگان فعال، خبرنگار خبرگزاری ایبنا در استان ایلام، صفحه آرا و طراح جلد، مروجان کتاب و کتاب‌خوانی، نویسنده نوجوان و همکاران کتاب‌خوان تجلیل شد.

خاطر نشان می‌شود این برنامه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و مؤسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام برگزار شد./بابک فدائی

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.