تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲

رئیس جمهور:

فاز ۱۴ پارس جنوبی نشان از اجرایی شدن فعل “ما می توانیم” است

فاز ۱۴ پارس جنوبی نشان از اجرایی شدن فعل “ما می توانیم” است
بوشهر- رئیس جمهور گفت: اجرای فاز ۱۴ پارس جنوبی نشان داد که با دستان نیروی ایرانی با طراحی، اجرا، مشاوره و کالای ایرانی یک کار ارزشمند و فعل "ما می توانیم" انجام شده است.

 

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در آغاز عملیات بهره‌برداری از فاز ۱۴ عسلویه اظهار کرد: این پروژه می تواند در صادرات و ارزآوری برای کشور مهم واقع شود.

وی با بیان اینکه این که فاز ۱۴ ایرانی‌ترین فاز پارس‌جنوبی است، افزود: امروز، روز بسیار خوشحال کننده‌ای است چرا که شاهد بهره‌برداری رسمی از یکی از جلوه‌های اراده قوی و کار و تلاشی ماندگار در این منطقه هستیم.

وی عنوان کرد: بهره‌برداری از فاز ۱۴ مجموعه پالایشگاه پارس جنوبی جلوه عزم و اراده بلند و تحقق شعار “ما می‌توانیم” است که با همه وجود اجرایی شده است؛ مجموعه‌ای که با دست توانمند ایرانی، با کالای ایرانی، طراحی، مشورت و با اجرای متخصصان و کارگران ایرانی اجرا شده است.

آیت الله رئیسی با قدردانی از همه دست‌اندرکاران، مجریان، متخصصان و به خصوص کارگران عزیزی که زیر آفتاب طاقت‌فرسای این منطقه برای ساخت این پالایشگاه تلاش کردند، اظهار کرد: امروز منافع این پالایشگاه و محصولات آن می‌تواند بخش‌های مهمی از صنعت نفت و انرژی کشور را فعال کند.

رئیس جمهور با اشاره به محصولات تولیدی این پالایشگاه از جمله سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب گاز، تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود کشور ظرفیت‌های زیادی برای پیشرفت دارد یکی از جلوه‌های آن مجموعه‌هایی مثل همین پارس جنوبی است که امروز یکی از فازهای پالایشگاه آن به بهره‌برداری رسیده و تبدیل به جلوه خودکفایی و استقلال کشور شده است.

آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: شرکت‌های خارجی که برای احداث فاز ۱۴ پالایشگاه پارس جنوبی به ایران آمده بودند، با تصور اینکه بعد از رفتن آنها کار این فاز بر زمین می‌ماند، ایران را ترک کردند، اما متخصصان جوان کشورمان اجازه ندادند کار روی زمین بماند و فاز ۱۱ این مجموعه نیز به زودی با همت همین متخصصان به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس جمهور عنوان کرد: البته با تکمیل فاز ۱۱ که آخرین فاز پارس جنوبی است، کار ما تمام نخواهد شد، چرا که در حوزه انرژی کشور کارهای زیادی برای انجام به ویژه در میادین مشترک داریم. در زمینه بهره‌برداری از میادین مشترک مولفه سرعت در بهره‌برداری نیز به شدت مورد تاکید است تا سهم کشور از این میادین احصا شود.

وی با بیان اینکه مشعل‌سوزی در پارس جنوبی علاوه بر آلوده کردن هوای این منطقه موجب هدر رفت ثروت‌های مملکت می‌شود، تاکید کرد: از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای مهار ان فلر سوزی‌ها و افزایش ظرفیت تولید گاز کشور استفاده شود.

آیت‌الله رئیسی پرداخت به موقع دستمزد کارگران را موجب ایجاد برکت دانست و گفت: همانطور که پیش از این نیز اعلام کردم، کمبود اعتبار هر بخش صنعتی و تولیدی نباید بر روی حقوق کارگران اثر بگذارد یا پرداخت آن به تعویق بیفتد.

وی اضافه کرد: وزارت نفت از پیمانکاران و پیمانکاران از کارگران حمایت کنند و نباید در هیچ نقطه‌ای از ایران شاهد تضییع حقوق کارگران باشیم.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود توجه وزارت نفت به ادای مسئولیت‌های اجتماعی خود را مورد تاکید قرار داد و گفت: مردم در مناطقی که لوله نفت از آن می‌گذرد و صنایع در آن مستقر است انتظار دارند که از منافع آن بهره ببرند و این مردم باید از منافع صنعت نفت برای دستیابی به امکانات شهری و منطقه‌ای ، جاده، راه، خانه‌های بهداشت، مسجد بهره‌مند شوند.

آیت‌الله رئیسی گفت: وزارت نفت باید در کنار مدیریت تولید و بهره‌برداری، مدیریت مصرف نیز فعال و الگوی مناسبی ارائه شود.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز بسیار نافع است و در سال‌های اول سرمایه‌گذاری منجر به بازگشت سرمایه می‌شود، از بانک‌ها و دیگر بخش‌های برای سرمایه‌گذاری در این حوزه دعوت کرد.

وی افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوبی را جلوه شعار تولید، اشتغال‌آفرین، دانش بنیان دانست و گفت: در کشور ظرفیت‌های بسیاری برای تحقق این شعار و ایستادن روی پای خودمان وجود دارد.

آیت‌الله رئیسی افزود: این الگوی مصرف باید از سوی صدا و سیما و دیگر تریبون‌داران و در مدارس تبیین شود تا شاهد درست شدن مصرف و تولید و فعال شدن اقتصاد کشور باشم.

رئیس جمهور گفت: تنها تولید موشک اقتدار برای کشور به همراه نمی‌آورد بلکه کار و و تولید نیز قدرت آفرین است .

وی اضافه کرد: دشمن به دنبال ایجاد مشکلات اقتصادی برای کشور است و باید در این حوزه نیز با اقتدار از مشکلات عبور کنیم./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.