تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

افزایش ۵۰ درصدی خرید کتاب در استان ایلام

افزایش ۵۰ درصدی خرید کتاب در استان ایلام
ایلام - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: میزان خرید کتاب در این استان امسال به نسبت سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

علی هوشمند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: امسال حدود ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کتاب در حوزه های مختلف وارد استان شده است.

وی افزود: خرید این مقدار کتاب به نسبت دوره های گذشته یک رکورد محسوب می شود و افزایش ۵۰ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام تاکید کرد: کتاب های خریداری شده میان مراکز آموزشی به صورت رایگان توزیع شده است.

هوشمند با اشاره به چاپ ۲۷۰ عنوان کتاب طی سال جاری در استان یادآور شد: این تعداد کتاب با شمارگان ۲۸۰ هزار نسخه توسط ۴۰ ناشر فعال استان ایلام به چاپ رسیده است.

وی از برگزاری آموزش های هنری رایگان در استان طی ۲ دوره خبر داد و یادآور شد: مهران در این زمینه به عنوان شهرستان نمونه کشوری برگزیده شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با اشاره به موفقیت های هنرمندان عرصه تئاتر استان در سطح کشور اضافه تاکید کرد: ۲ اثر از استان در جشنواره منطقه ای تئاتر کشور برگزیده شد و در جشنواره تئاتر فجر نیز سه اثر ایلام در بخش تئاتر خیابانی حضور داشت.

هوشمند گفت: امسال برای نخستین بار تئاتر کرنر از زیر درختان بلوط که در خصوص ۱۵ شهید زمین فوتبال چوار است، به بخش بین الملل جشنواره تئاتر فجر راه پیدا کرد و از نظر نویسندگی ، کارگردانی و طراحی نور نامزد دریافت جایزه شد و عزت الله آقایی نیز در بخش بازیگری حائز رتبه شد.

وی همچنین از برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی در استان طی دهه مبارک فجر خبر داد و اظهار داشت: ۱۶ هنرمند این عرصه امسال بیش از ۱۰۰ اثر را به این جشنواره ارسال کردند و افراد برتر مورد تجلیل قرار گرفتند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.