تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳

خوزستان قهرمان مسابقات وزنه برداری بزرگسالان ایران به میزبانی ایلام شد

خوزستان قهرمان مسابقات وزنه برداری بزرگسالان ایران به میزبانی ایلام شد
ایلام – تیم وزنه برداری استان خوزستان قهرمان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان ایران در بخش مردان شد و تیم‌های تهران و کرمانشاه به ترتیب روی سکوهای دوم و سوم ایستادند.

 

به گزارش ایرنا، مسابقات مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور در روزهای هفتم تا دهم اسفندماه همزمان در شهرهای ایلام( مسابقات بزرگسالان مردان) و اهواز(مسابقات بزرگسالان بانوان) برگزار شد که در نهایت تیم وزنه برداری استان های خوزستان با ۶۱۱ امتیاز، تیم وزنه برداری استان تهران با ۵۹۴ امتیاز و تیم وزنه برداری استان کرمانشاه با ۵۷۳ امتیاز مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین تیم های وزنه برداری استان های اصفهان با ۳۵۰ امتیاز، استان مازندران با ۳۲۴ امتیاز، استان گیلان ۲۹۷ امتیاز، لرستان با ۲۸۹ امتیاز، گلستان با ۲۲۶ امتیاز، فارس با ۲۰۳ امتیاز و کردستان با ۱۹۸ امتیاز رتبه های چهارم تا دهم را کسب کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام در حاشیه این مسابقات با اشاره به میزبانی استان ایلام از مسابقات قهرمانی وزنه برداری بزرگسالان مردان، تصریح کرد: همزمان در استان ایلام، در روزهای هشتم، نهم و دهم اسفندماه، ۱۵۳ وزنه‌بردار از ۲۷ استان کشور در بخش مردان روی تخته مسابقات در محل سالن وزنه برداری شهید کمری شهر ایلام به رقابت پرداختند.

شهاب شهبازی ادامه داد: آیین افتتاحیه این مسابقات روز دوشنبه ساعت۱۷ با حضور مسئولان استانی و ورزشکاران و آیین اختتامیه این مسابقات با حضور سرپرست فدراسیون وزنه برداری کشور، استاندار ایلام و جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هرمزگانی‌ها با قهرمانی مهران قاسم‌زاده در دسته ۶۷ کیلوگرم با بر روی سر بردن ۲۶۱ کیلوگرم، در دو وزن از ۳ وزن ابتدایی مدال‌های طلای مجموع را از آن‌خود کردند، در این وزن در مجموع دو حرکت یک ضرب و دو ضرب مهران قاسم‌زاده (هرمزگان) با ۲۶۱ کیلوگرم، محمد رسول زمانی (آذربایجان شرقی) با ۲۵۶ کیلوگرم و میلاد دوست محمدی (تهران) با ۲۵۶ کیلوگرم رده های اول تا سوم را کسب کردند.

در دسته ۷۳ کیلوگرم حافظ قشقایی که با وزن بدن ۶۹ و ۶۰۰ کیلوگرم در این وزن شرکت کرده بود، در این وزن در رقابتی نزدیک قهرمان ایران شد، در این وزن، حافظ قشقایی (کرمانشاه) با بلند کردن ۳۰۱ کیلوگرم، رضا نوروزی (گلستان) با ۲۹۹ کیلوگرم و مصطفی زارعی (مرکزی) با ۲۹۸ کیلوگرم رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند.

در دسته ۸۱ کیلوگرم، در مجموع حرکات و ضرب و یکضرب عباس فخر زارع (اصفهان) با روی سر بردن ۳۲۲ کیلوگرم، پوریا اکبری (فارس) با ۳۲۱ کیلوگرم و مهدی خلجی (تهران) با ۲۹۰ کیلوگرم نفرات برتر این وزن شناخته شدند.

در دسته ۸۹ کیلوگرم مردان، سجاد قصابیان (کرمانشاه) با بلند کردن ۳۲۹ کیلوگرم، سجاد نیری (گیلان) با ۳۲۷ کیلوگرم و میلاد سورسوری (کردستان) با ۳۲۱ کیلوگرم بر روی سکوی اول تا سوم ایستادند و در دسته ۹۶ کیلوگرم مردان، در حرکت های مجموع یک ضرب و دو ضرب، سهیل سفیدچغایی (کرمانشاه) با ۳۴۱ کیلوگرم، امید خوش خرام (خراسان رضوی) با ۳۴۰ کیلوگرم و سینا عبدالحسین زاده (اردبیل)با ۳۳۹ کیلوگرم رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

میلاد رضایی از کردستان، در حضور حسن گل‌پرور وزنه‌بردار کهنه کار تیم البرز قهرمان دسته ۶۱ کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور شد، در این وزن در مجموع دو حرکت میلاد رضایی (کردستان) با ۲۴۱ کیلوگرم، حسن گل‌پرور (البرز) با ۲۲۷ کیلوگرم و دانیال نهاوندی (تهران) با ۲۱۲ کیلوگرم و در دسته ۵۵ کیلوگرم در مجموع پیمان دهقانی (هرمزگان) با ۲۱۰ کیلوگرم، محمد چاپاش (آذربایجان غربی) با ۲۰۹ کیلوگرم و محمدرضا غالبی (خوزستان) با ۱۹۹ کیلوگرم بر روی سکوهای اول تا سوم ایستادند.

در دسته ۱۰۲ کیلوگرم مردان نیز در مجموع دو حرکت رضا اسمی جهرمی (فارس) با روی سر بردن ۳۴۸ کیلوگرم،مسعود حیدری (گیلان) با ۳۳۸ کیلوگرم و امیررضا یوسفی (قزوین) با ۳۲۵ کیلوگرم و در دسته ۱۰۹ کیلوگرم مردان در مجموع دو حرکت یک ضرب و دو ضرب بنیامین بالاخلی (گلستان) با ۳۷۰ کیلوگرم، آریا پایدار (گیلان) با ۳۵۹ کیلوگرم وکیهان ممیوند (قزوین) با ۳۴۶ کیلوگرم در رده های اول تا سوم بر روی سکو قرار گرفتند.

در دسته ۱۰۹+ کیلوگرم مردان نیز در مجموع دو حرکت یک ضرب و دو ضرب حسین ساکی (لرستان) با ۳۸۰ کیلوگرم و علی محمدی (گلستان) با ۳۷۴ کیلوگرم و علیرضا اسفندیاری (البرز) با ۳۶۹ کیلوگرم در رده های اول تا سوم قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا استان ایلام میزبان این دوره از مسابقات یادواره سه هزار شهید استان ایلام در بخش مردان بود که شامگاه چهارشنبه مراسم اهدای مدال دسته ۱۰۹+ مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی ایران با حضور بهرام نیا استاندار ایلام، شهبازی مدیر کل ورزش و جوانان و سایر مسئولین ارشد استان برگزار شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.