تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۵۸

شهرداری دهلران در آینه ی توسعه + گزارش تصویری

شهرداری دهلران در آینه ی توسعه + گزارش تصویری
نگاه اقتصاد

 

پس از گذشت ۴۲ سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی، اکنون این انقلاب به درختی تناور و تنومند تبدیل شده و در عرصه های مختلف علمی، صنعتی، فنی، نظامی، اقتصادی نیز گام های موثری برداشته شده و دستاورد های بزرگی را برای کشور به همراه داشته است.

در جای جای کشور و در طول سال نهاد های مختلفی مشغول خدمت رسانی به مردم و به انجام رساندن پروژه‌های مختلف عمرانی هستند، اقدامات ارزنده و مفیدی که وقتی بازگو شوند،می توانند سرمشق سایرین در انجام اقداماتی که به پیشرفت و آبادانی کشور کمک می کند، باشند.

یکی از نهاد هایی که همواره بی منت، در برف، بوران و در ایام مختلف سال خدمات بیشماری را به انجام رسانده است، شهرداری است، نهادی خدمت رسان که شهر به وجودش وابسته است، شاید بسیاری از شهروندان از چگونگی خدمات گسترده ای که در سطح شهر از آن بهره‌مند می شوند، آگاه نباشند، خدماتی که در طول شبانه روز و به صورت بی وقفه ادامه دارد.

این بود که فرصت ایام الله دهه مبارک فجر را غنیمت شمردیم و به سراغ یکی از این ارگانهای خدمت رسان رفتیم، انتخاب ما شهرستان دهلران و شهرداری این شهر است، شهری زیبا و بهاری که در وسط زمستان و در بهمن سرد و برفی، همچون هوای بهاری اردیبهشت است، بارانهای زیبای مناطق گرمسیری منظره ای بی بدیل را در این شهر کویری به وجود آورده، انواع گلها و ریاحین در سطح شهر به چشم می خورد، شهری زیبا و سرشار از زندگی که نتیجه عملکرد مثبت شهردار را به وضوح می توان در آن مشاهده کرد، شهرداری با تجربه و توانمند که تمام تلاش خود را برای پیشرفت و آبادانی شهر به کار بسته است.

همراه ما مسافران زیادی وارد دهلران می شوند، کسانی که از هوای زمستانی مرکز استان به سوی این بهار دلپذیر می آیند، چشمه های آبگرم دهلران از مقصد های مهم گردشگران است و وجود آثار تاریخی متعدد و بقاع متبرکه نیز هر ساله عده کثیری را به این خطه کویری می کشاند، صنایع دستی و هنری، بی نظیری نیز در این سامان با هنر سرانگشتان مردمان این دیار تولید می شود، بعد ار تاملی کوتاه در میان شهر دهلران وارد شهرداری دهلران می شویم، ورود ما به شهرداری با مهمان‌نوازی گرم شهردار و کارکنان خدوم شهرداری همزمان است، رسمی که از عهد دیرین در این دیار به یادگار مانده است و همچنان محفوظ است.

امین اله جام سحر شهردار دهلران، تجربه های بسیاری در عرصه انجام پروژه های عمرانی دارد، ایشان داری مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد عمران -ژئوتکنیک است و نیروی فنی دفتر فنی شهرداری دهلران، ناظر و معاونت در اداره راه و ترابری دهلران، کارشناس کنترل کیفی سد مخزن کرخه، رییس کارگاه شبکه های آبی میمه و موسیان (شرکت آب و خاک ایلام، سرپرست نظارت مقیم پروژه بند آبخیز داری درکا هرمزگان موسسه طاها خاتم الانبیا، مدیر عامل شرکت ساختمانی دویرج دهلران، عضو ارشد نظام مهندسی ساختمان البرز و سرپرست نظارت مقیم مهندسین مشاور لار در پروژه مخازن آبی گل گهر سیرجان تنها نمونه ای از سوابق وی است.

جام سحر در ابتدای صحبت هایش فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر را خدمت مقام معظم رهبری مدظله العالی و مردم شهید پرور شهرستان دهلران، بخصوص جوانان و نوجوانان این شهرستان که قطعا ادامه دهندگان راه پرافتخار این انقلاب هستند، تبریک گفت و درادامه به گزیده ای از عملکرد یکساله شهرداری دهلران پرداخت: بازسازی میدان انقلاب و نصب المان جدید، اجرای جدول گذاری و بهسازی جداول فرسوده سطح شهر، اجرا و اصلاح پل های عرضی تقاطع و معابر شهری نیز نوسازی مثلث ضلع شمالی میدان امام(ره) جهت نصب المان از جمله این اقدامات عنوان کرد.

مهندس جام سحر در ادامه به اجرای عملیات اساس و زیر اساس در محلات ۹ دی و کوی بعثت و فرهنگیان اشاره داشت و افزود: تعمیر و نوسازی سیستم نورپردازی پارک ها و میادین شهر، بهسازی سیستم روشنایی بلوار شهید بهشتی، بلوار جمهوری اسلامی، بهسازی سیستم روشنایی میادین فتح المبین، امام خمینی(ره) و شهدا و رنگ آمیزی آلاچیق های سطح شهر را در راستای زیباسازی فضای شهری بیان کرد.
شهردار دهلران اضافه کرد: لایروبی لجن برداری مستمر کانال های سنگی حاشیه شهر، خرید ۱۰ عدد سطل زباله فلزی و جانمایی در نقاط پرجمعیت شهر همچنین ترمیم و نوسازی و رنگ آمیزی ۱۰ عدد سطل زباله فلزی و خرید ست امداد و نجات برای مواقع بحران و استقرار آن در واحد آتشنشانی ذکر کرد.

امین اله جام سحر ادامه داد: برای بهبود فضای شهری، نوسازی و تعویض تابلوهای فرسوده کوچه ها و خیابان های شهر انجام گرفت و نصب ۴ ست میز شطرنج در پارک شقایق دهلران همچنین نوسازی و تعمیرات ماشین آلات سنگین و راهسازی شهرداری، نوسازی و تعمیر دستگاه پخش آسفالت (فنیشر) انجام گرفت.

جام سحر شهردار دهلران در ادامه بیان کرد: تعمیر و نوسازی قطعات کارخانه آسفالت شهرداری و نیز تعمیر و رنگ آمیزی نیمکت های پارک شکوفه، جمع آوری مستمر نخاله های ساختمانی شهری در حاشیه شهر و آماده سازی( خاک برداری و خاک ریزی) معابر مسکن مهر نیزاجرای دستک پل آرامستان بهشت رضا(ع) از جمله اقدامات انجام شده در طول یک سال اخیر بیان کرد.

ایشان به اجرای عملیات روکش آسفالت خیابان مهاجر(فاز اول) اشاره داشت و اضافه کرد: اجرای جداول جمع آوری آب های سطحی در کوی جانبازان و ۹ دی، افزایش میزان آب ورودی به کشتارگاه و انجام تعمیرات ساختمان کشتارگاه همچنین احداث ۸ چشمه سرویس بهداشتی جنب مسجد راه ‌کربلا وتعریف ورودی جایگاه cng، بهسازی و بتن ریزی کف محوطه جایگاه CNG و تعمیر سیستم روشنایی جایگاه انجام شد.

شهردار دهلران از عملیات اجرایی روکش آسفالت خیابان های خیام شمالی، شهید بهشتی، معلم، شهدای مهاجر تا پایان سال خبر داد و افزود: بهسازی و سبلوک فرش بلوار سردار شهید هدایت صحرایی به طول ۶۰۰ متر، اجرای عملیات آسفالت و روکش آسفالت محله فرهنگیان، خیابان ۹ دی، کوی ریاست جمهوری، انتهای خیابان رسالت، خیابان قدس شمالی، خیابان جمهوری اسلامی به منظور رفاه حال همشهریان انجام گرفت.

جام سحر؛ شهردار دهلران در پایان سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از استاندار ایلام و معاونین ایشان، فرماندار شهرستان دهلران، اعضای شورای شهر و پرسنل خدوم شهرداری و مردم شریف و ولایتمدار دهلران تشکر کرد.

***
در ادامه اله بخش ملکی رئیس شورای دهلران در سخنانی خاطر نشان کرد: ترکیب شورای شهر متشکل از چهره هایی شاخص و مصمم به خدمت هستند، که این مهم میتواند جهت پیشبرد اهداف شهر تاثیرگذار باشند و به این مسأله خوش‌بین هستم که با اعتقاد به انسجامی که وجود دارد این روند به نحو احسن جلو خواهد رفت و شاهد رشد و شکوفایی شهر دهلران خواهیم بود.

ایشان افزود: شورا با رویکرد پیگیری مشکلات و کاستی های شهری و با محوریت هماهنگی و طلب همکاری از مسئولین دستگاههای اجرائی به عرصه آمده و سعی بر مشارکت تمام دستگاههای اجرائی در مسیر خدمت به مردم عزیز است، مشکلات شهر را هم باید همه جانبه دید و همانطور که امام خمینی (ره)می فرمودند همه با هم در مسیر آبادانی شهر و کشور اسلامی مان گام برداریم.

ملکی اضافه کرد: نیازهای فوری و مناطق محروم باید در کنار نیازهای دیگر مناطق دیده شوند و بعد از آن بر اساس اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اولویت‌بندی و در قالب فرایند مدیریت ،برنامه ریزی ،سازمان دهی،بسیج منابع و امکانات، هدایت و کنترل به مورد اجرا گذاشته شوند.

اله بخش ملکی؛ رئیس شورای دهلران به مهمترین برنامه های شورای اسلامی شهر اشاره داشت و گفت: تمام این تلاشها برای توسعه شهر به شهروندان بوده و تلاش در ایجاد ساز و کار مشخص برای برقراری عوارضات مختلف از جمله این برنامه ها بوده است، اعضای شورای اسلامی شهر دهلران به عنوان یک نهاد مردمی منسجم که منتخبین مردم هستند تمام تلاش خود را در راستای رضایتمندی مردم عزیز و بزرگوار شهر مهران به کار گرفته اند و از هیچ کوششی فروگذار نکرده و در آینده نیز از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزند.

رئیس شورای دهلران اضافه کرد: شوراها منتخب مردم هستند و باید با عملکرد خود بتوانند لبخند رضایت را بر لبهای شهروندان بنشانند و شورای اسلامی شهر دهلران از این قاعده مستثنی نیست و قضاوت مردم را همواره ملاک خود قرار می دهند.

ملکی در پایان ضمن اشاره به اتحاد و همدلی در درون شورا و شهرداری افزود: نظرات و سلایق مختلف اعضای شورا ها، امتیازی است که می توان از آن نهایت استفاده را برد و از جمع بندی نظرات مختلف می توان در رسیدن به اهداف شورا کمک گرفت که این امر خود می تواند منجر به اتخاذ تصمیماتی مناسب در مدیریت شهری شود./فرشته قاسمیان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.