تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶

طرح آماده‌باش نوروزی همیاران پلیس در ایلام آغاز شد

طرح آماده‌باش نوروزی همیاران پلیس در ایلام آغاز شد
ایلام - طرح آماده‌باش نوروزی همیاران پلیس در ایلام امروز یکشنبه با حضور مسوولان استانی همزمان با سراسر کشور آغاز به کار کرد.

برنامه نمادین طرح همیاران پلیس در راستای آگاهی بخشی و دانش افزایی دانش‌آموزان در قالب برنامه آموزشی و فرهنگی روز یکشنبه در سالن اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام اجرایی شد.

این طرح از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی به منظور توسعه مشارکت های عمومی و پیشبرد اهداف آموزشی و فرهنگی و همچنین حفظ جان و تامین ایمنی و سلامت کودکان، نوجوانان و دانش آموزان عملیاتی شده است.

فرمانده پلیس انتظامی استان ایلام روز یکشنبه در آیین رزمایش تعطیلات نوروزی بسیجیان و همیاران پلیس استان ایلام اظهار داشت: طرح همیاران پلیس در واقع فرهنگ سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در نسل نوجوان و خانواده ها است.

سردار دلاور القاصی مهر با اشاره به اینکه تمامی تلاشهای پلیس برای کاهش جرایم و تصادفات نیاز به فرهنگ سازی مناسب دارد، افزود: در ۱۰ سال گذشته تصادفات فوتی و جاده ای ۲۸ هزار نفر بود که با اجرای طرح همیاران پلیس امسال به ۱۷ هزار نفر کاهش یافته است.

وی بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروزی سعی شده است در کنار افسران پلیس راهنمایی و رانندگی، از دانش آموزان به عنوان همیاران پلیس استفاده شود.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح نهادینه کردن فرهنگ احترام به حقوق شهروندی و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در دانش آموزان است، یادآور شد: این فرهنگ سازی موجب آشنایی نوجوانان با قوانین و مقررات و احترام متقابل به حقوق دیگران می شود، درواقع خروجی این فرهنگ سازی به حفظ امنیت و آرامش شهروندان در جاده ها منجر می شود.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به نقش بی بدیل رسانه ها در کاهش تصادفات جاده ای خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی و تعامل رسانه های ارتباط جمعی نقش بسیار مهمی در کاهش حوادث رانندگی دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.