تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱

نشان داران گمنام

نشان داران گمنام
ایلام - دیر سالیانی است امنیت پایدار میهنمان به وجود مردان و زنانی گره خورده که با چشمانی تیزبین آرامش و امنیت را به این سرزمین هدیه داده اند.

زنان و مردانی که در خفا هیچ جنبده ای در زمین، آسمان و دریا از نگاه نافذشان دور نیست.

همه آنها را به نام سرباز گمنام امام زمان (ع) می شناسیم، سربازانی که در خط مقدم جبهه امنیت قرار دارند و نوک پیکان حملات دشمن به سوی آنان است.

امنیت به عنوان یکی از مهمترین مقوله های هر کشوری محسوب می شود که در منطقه پرتنش خاورمیانه امنیت در صدر اولویت ها قرار دارد.

اهمیت بهره مندی از امنیت و آرامش اجتماعی در حوادث خونبار و تلخ عراق، سوریه، یمن، فلسطین، افغانستان، پاکستان و حتی آشوب های اخیر کشورمان ایران نمود پررنگ تری یافت.

وقتی که شب را با آرامش سر بر بالین می گذاریم و روز را با آسودگی خاطر در پی رزق و روزی سپری می کنیم، امنیت یک نعمت بی جایگزین است.

این امنیت به سادگی حاصل نشده و خون ها برایش بر زمین ریخته و جگرها در راهش سوخته است.

وقتی که کشتی متلاطم حوادث و ناآرامی ها، زندگی روزمره ما شهروندان را دستخوش بازی های خود قرار می دهد، ارزش امنیت اجتماعی و روانی اهمیت بیشتری می یابد.

در ظلمات شب، روشنایی روز، پهنه های آبی و خاکی، کوهستان و بیابان، شهر و روستا، شاهراه ها و کوره راه ها نگاه هایی نافذ و تیزبین حرکت همه جنبندگان را رصد می کنند.

آنها خواب و آرامش را بر خود حرام کرده اند و آسایش و زندگی عادیشان فدای امنیت ما شده است تا هیچ نگاه ناپاک و دست های آلوده ای خاک پاک میهن مان را نیالاید.

امام خمینی (ره) برای نخستین بار اردیبهشت سال ۶۲ پس از دستگیری عوامل حزب توده، لقب “سربازان گمنام امام زمان (عج)” را به نیروهای اطلاعاتی کشور نسبت داد.

از آن زمان تاکنون این سربازان گمنام که فداییان بی نام و نشان این سرزمین اند، حتی در میان نزدیکان و اعضای خانواده خود نیز غریب و گمنام اند.

حیات و مماتی غریبانه را برگزیده اند تا فدایی مادرشان ایران باشند، اما هیمنه وجودشان و قدرت سیطره اطلاعاتی شان پشت مقتدرترین دشمنان را به لرزه انداخته است.

بی شک اگر قدرت بازدارنده امنیتی، اطلاعاتی و دفاعی ایران نبود، خواب های شوم دشمنان برای به فاجعه کشاندن جمهوری اسلامی خیلی زود تعبیر می شد اما وجود سربازان گمنام سپری مستحکم و مانعی ریشه دار در برابر بدخواهان این مرز و بوم است.

همان سربازان گمنام و مجاهدی که برای آسایش و امنیت کشورشان، سپر بلا شده اند و خدنگ دشمن را بر جان خریده اند اما بر سر آرمان های ملی کشور متعهدانه مانده اند.

سربازانی بی ادعا و محجوب که به سبب وظایف طاقت فرسا و سنگین محرمانه تکیده شوند اما خسته و ناامید نمی شوند، چرا که هدف والایشان همانا تامین امنیت میهن شان است، به آنها اجازه و فرصت خستگی و بریدگی نمی دهد.

وقتی که در رسانه ها هر چندگاهی خبری می خوانیم که سربازان گمنام همان شکارچیان قهار ایران زمین، باندهای بر هم زننده امنیت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را شناسایی و دستگیر کرده اند، بر خود می بالیم از وجود این فرزندان غیرتمند کشورمان که در سایه و خفا هر حرکتی که آرامش مردم را متزلزل کند را شکار رصدهای اطلاعاتی خود می کنند و خواب دشمن را برآشفته کرده اند.

و ما نیز قدردان شما سربازان گمنام وطن هستیم که آرامش و امنیت شب و روزمان حاصل مجاهدت های خاموش و بی ادعای شماست.

به گزارش ایرنا، در تقویم ملی سالروز تولد اقا امام زمان (عج) به نام سربازان گمنام نهادهای امنیتی به ویژه وزارت اطلاعات نام گذاری شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.