تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲

روزهای پایانی سال و تلاش برای کاهش کمبود کالاهای اساسی با توزیع آنها در بازار

روزهای پایانی سال و تلاش برای کاهش کمبود کالاهای اساسی با توزیع آنها در بازار
نگاه اقتصاد - جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان با هدف تامین گوشت مرغ روزهای پایانی سال و شب عید در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام برگزار شد

 

عمو زاده ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان در این جلسه که روز شنبه، ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد، بیان کرد: تهدیدات امنیت غذایی در حوزه کشاورزی از مهمترین تهدیدات در حوزه دام و طیور و غذا هستند.

 

وی تاکید کرد: : در مقوله امنیت غذایی چهار مؤلفه یعنی فراهم بودن غذا به میزان کافی، دسترسی همه به غذا به لحاظ فیزیکی و اقتصادی، سلامت مواد غذایی و پایداری آن مطرح است و همه این مولفه‌ها باید مبتنی بر ظرفیت های اکولوژیکی استان باشد.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با تاکید بر اینکه در حوزه تنظیم بازار مباحث مربوط به مصرف کننده و تولید کننده هر دو باید مد نظر باشد، افزود: روزهای منتهی به پایان سال همه عوامل دست به دست هم دادن تا هم استانی های عزیزمان در حوزه کمبود کالاهای اساسی با توزیع به موقع گوشت مرغ منجمد، گوشت گوساله منجمد، شکر و برنج با مشکل مواجه نشوند و این موضوع یک موفقیت مهم برای استان است.

 

دکتر عموزاده اضافه کرد: باید معاونت توسعه و بازرگانی استان و اداره کل پشتیبانی امور دام استان با همکاری اتحادیه مرغداران استان، گوشت مرغ پایان سال و ماه مبارک رمضان استان را از محل خرید مرغ مازاد مرغداری های استان ذخیره سازی و تامین نمایند.

 

دکتر عمو زاده ادامه داد: : در روز های پایانی سال و ایام مبارک ماه رمضان نظارت و توزیع عادلانه کالاهای اساسی به ویژه گوشت مرغ و گوشت در استان توسط مدیریت نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی استان صورت می پذیرد.

 

عموزاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در خصوص چگونگی گوشت مرغ در استان الزاما معاونت توسعه و بازرگانی جهادکشاورزی استان باید این کالا را از طریق فروشگاه های زنجیره ای به دست مصرف کننده و هم استانی های عزیزمان برساند.

 

ایشان در پایان در خصوص رفع مشکلات و موانع مرغداران با همکاری اتحادیه در در جهت تامین گوشت مرغ استان تاکید کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.