تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱

اجرای موسیقی های آیینی اقوام ایرانی در قلعه والی ایلام

اجرای موسیقی های آیینی اقوام ایرانی در قلعه والی ایلام
ایلام - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: استقبال باشکوه و کم نظیر مردم استان و گردشگران نوروزی از اولین اجرای گروه موسیقی اقوام ایرانی بسیار ارزنده و قابل توجه بود.

فرزاد شریفی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: عصر یکشنبه نورزگاه قلعه والی شهر ایلام میزبان گروه موسیقی اقوام ایرانی و رقص های آیینی و سنتی این گروه ها بود.

وی افزود: در اولین اجرای این تیم حضور پرشور مردم ایلام و مسافران نوروزی و رضایت مندی آنها از اجرای هنرمندان اقوام ایرانی بر شور و حرارت این برنامه محلی و سنتی افزود.

شریفی ادامه داد: حضور گروه موسیقی اقوام ایرانی در استان ایلام به همت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بیانگر اهمیت جایگاه موسیقی و هنر سنتی و آیینی اصیل اقوام مختلف ایرانی در نظر وزیر و دیگر مسوولان این وزارتخانه است.

وی ضمن قدردانی از اعزام گروه های موسیقی محلی و سنتی اقوام ایرانی به استان های مختلف، یادآور شد: این گونه برنامه ها بر حفظ، حراست و احیای میراث معنوی به یادگار مانده از نسل های گذشته و انتقال آن به نسل های بعدی تاثیرگذار خواهد بود.

شریفی اضافه کرد: حضور گروه های موسیقی اقوام در اقصی نقاط مختلف کشور از جمله ایلام باعث می شود مردم استان ها بدون صرف هزینه خاصی با هنر موسیقیایی و آیین های سنتی و همچنین البسه محلی خاص آن نقاط از نزدیک و در استان خود آشنا شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام ابراز امیدواری کرد: با توجه به استقبال پرشور مردم ایلام از برنامه امروز در طول سال و به مناسبت های مختلف هماهنگی های لازم را با وزارتخانه جهت حضور گروه های موسیقی اقوام ایرانی از قومیت های مختلف به استان ایلام برای اجرای برنامه های متنوع هماهنگ کند.

گروه های داغلار، جیکسای، آوا، میسان، روژان، دیاری ژوانگه با لباس محلی و اجرای موسیقی و رقص آیینی خاص مناطق خود نوروزی متفاوت را برای مردم و گردشگران نوروزی حاضر در نوروزگاه قلعه والی رقم زدند.

نکته قابل ذکر حضور هفت دختر با لباس محلی این اقوام و استان های شمالی کشور به عنوان نماد هفت سین ایرانی بود.

این گروه فردا هفتم فروردین ماه نیز در ۲ نوبت صبح و عصر در نوروزگاه قلعه والی شهر ایلام برنامه اجرا می کند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.