تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱

ثبت بیش از هفت هزار اقامت در خانه‌های بومگردی ایلام

ثبت بیش از هفت هزار اقامت در خانه‌های بومگردی ایلام
ایلام - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد خدمات سفرهای نوروزی ایلام گفت: هفت هزار و ۵۶۴ مورد اسکان مسافران نوروزی در خانه‌های بومگردی استان ثبت شده است.

به‌ گزارش روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام، فرزاد شریفی روز سه شنبه اظهار داشت: این تعداد مسافر و گردشگر در ۶۰ خانه‌ بومگردی فعال در سراسر استان از ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ تا امروز اقامت داشته‌اند.

وی افزود: در این خانه‌های بومگردی از مسافران با صبحانه محلی نظیر شیراز (توف)، کره حیوانی، روغن (رین دان)، عسل و شیر و انواع نان محلی چون نان ساجی، شَلَهَ‌کینَه، پَپگ و گِرده و غذاهای‌ محلی مانند آش‌رشته و شیرینی هایی همچون بژی‌برساق و کُلَهَ‌کُنجی پذیرایی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد خدمات سفرهای نوروزی ایلام استان ایلام یادآور شد: با توجه به گردشگرپذیر بودن شهرستان دره‌شهر در مقایسه با سایر نقاط استان، بالغ بر ۳۰ خانه‌ بومگردی در این شهرستان دایر و پذیرای مسافران نوروزی است.

شریفی ادامه داد: در خانه‌های بومگردی استان ایلام اِلمان‌ها و ساختار به صورت سنتی و در چارچوب زندگی روستایی همراه با معماری اصیل استان است.

وی اضافه کرد: اقامت در خانه‌های بومگردی استان با نرخ مصوب از سوی اداره‌ کل تعیین شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.