تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵

بسته خبری ۲۴ ساعته پلیس ایلام؛ کشف ۱۵۲ کیلو گرم مواد مخدر در ایلام / افزایش کلاهبرداری از شهروندان ایلامی در تعطیلات نوروز /تمهیدات پلیس راه ایلام در روز طبیعت / انفجارمواد محترقه در بدره ۲ کشته و زخمی برجا گذاشت/ نوروزی متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه ای

بسته خبری ۲۴ ساعته پلیس ایلام؛ کشف ۱۵۲ کیلو گرم مواد مخدر در ایلام / افزایش کلاهبرداری از شهروندان ایلامی در تعطیلات نوروز /تمهیدات پلیس راه ایلام در روز طبیعت / انفجارمواد محترقه در بدره ۲ کشته و زخمی برجا گذاشت/ نوروزی متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه ای
نگاه اقتصاد - جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: با تلاش و اقدام به موقع ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان 152کیلوگرم مواد مخدردر پل سیمره شهرستان هلیلان کشف شد.

 

سرهنگ حسین نجفی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ،درباره جزییات این خبر اظهار داشت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه بی امان با سوداگران و قاچاقچیان مواد مخدر ، پلیس مبارزه با موادمخدر استان با تلاش شبانه روزی و اقدامات به موقع با همکاری اطلاعاتی و پشتبانی سربازان گمنان امام زمان(عج) مبنی بر اینکه یک دستگاه تانکر حمل سوخت از استان های غربی قصد جابجایی مقادیری قابل توجهی مواد مخدر را دارد بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار خود قرار گرفت .

وی افزود : اکیپی از ماموران مجرب پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از رصد خودروی مذکور را در پل سیمره شهرستان هلیلان شناسایی وجهت بررسی بیشتر آنرا متوقف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد: پس از توقیف تانکر حمل سوخت وباهماهنگی مرجع قضایی ماموران موفق شدند ۱۵۲ کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک را که به صورت ماهرانه ای جا ساز شده بود کشف و ضبط کنند .

وی با بیان اینکه راننده خودرو به عنوان متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد،گفت: چشمان تیزبین پلیس به سوداگران مرگ اجازه نخواهد داد با ترویج مواد مخدر، جوانان این مرز و بوم را به تباهی بکشند و برای مبارزه قاطع با این پدیده شوم نیازمند همکاری مردم هستیم.

این مقام انتظامی با تأکیدبراینکه اقدامات پلیسی جهت شناسایی و دستگیری قاچاقچیان در ایام نوروز به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار دارد بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته افزایش ۴۱۹ درصدی داشته است .

وی در ادامه به افزایش ۷۲ درصدی دستگیر شدگان در زمینه موادمخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل در طرح نوروزی پرداخت و گفت: در این مدت ۶۹ خرده فروش موادمخدر ، ۹۸ معتاد متجاهردستگیر و۱۳ دستگاه خودرو نیز توقیف شدند.

سرهنگ نجفی ضمن تقدیر از همکاری خوب دستگاه قضایی با پلیس ، اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان وسوداگران مرگ را از برنامه‌های پلیس در ایام نوروز امسال دانست و از شهروندان خواست : برای کاهش تبعات اجتماعی ناشی از مواد مخدر، پلیس را در دستگیری قاچاقچیان یاری کنند و هر گونه اخبار در این زمینه را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

****

تمهیدات پلیس راه ایلام در روز طبیعت

رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام از تمهیدات ترافیکی و آمادگی این پلیس در روزطبیعت ( سیزده فروردین ) خبر داد.

تحقق شعار ترافیکی نوروز ۱۴۰۲ “نشاط بهار ،پرهیزازخطر،آرامش در سفر”و باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری “مدظله العالی” برای تلاش همگانی به منظور کاهش تصادفات و جان باختگان، پلیس راه انتظامی استان ایلام باتمام امکانات و تجهیزات وتوان نیروهای آماده ارائه خدمت به مسافران نوروزی است

وی افزود : پلیس راه انتظامی استان با ۷۰تیم گشت محسوس و نامحسوس در محورهای مواصلاتی و مناطق تفریحی و تفرجگاهها ، آمادگی در برقراری امنیت ترافیکی روز سیزده فروردین ۱۴۰۲را دارد.

رئیس پلیس راه استان ادامه داد : ممنوعیت ترافیکی در روز ۱۳ فروردین شامل تریلر، کامیون و کامیونت در کلیه محورهای برون شهری به استنثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی و مواد غذایی و دارای مجوز می باشد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: باتوجه به اینکه بازگشت مسافران نوروزی با بازگشت مردم از مناطق گردشی در روز ۱۳ فروردین تداخل پیدا می‌کند به مسافران توصیه می‌کنیم زمان بازگشت خود را مدیریت کنند.

سرهنگ کهزادی به مسافران نوروزی توصیه کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو از علل مهم در تصادفات و حوادث ترافیکی است لذا رانندگان محترم سرعت مطمئنه،پرهیز از هرگونه عجله و شتاب بی مورد،عدم استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، درآغوش نگرفتن اطفال هنگام رانندگی، عدم حمل مسافر درقسمت بار و عدم خوردن و آشامیدن که موجب حواس پرتی و عدم تمرکز راننده می شودرا حتمارعایت کنند.

 

***

افزایش کلاهبرداری از شهروندان ایلامی در تعطیلات نوروز

سرهنگ علی رضا یعقوبی رئیس پلیس فتا استان ایلام در گفتگو با خبرنگار کانال خبری پلیس در این مورد گفت: در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ نسبت به نوروز ۱۴۰۱ متاسفانه شاهد افزایش ۳۰ درصدی کلاهبرداری از شهروندان ایلامی در فضای مجازی بوده‌ایم.

وی ادامه داد: شهروندان ایلامی هنگام خرید از سایت های واسط مانند دیوار و شیپور و شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، ابتدا برای صاحب آگهی پول واریز کرده‌ و سپس منتظر دریافت کالا می‌مانند اما در ادامه کالایی برای آنان ارسال نشده است و به این روش از آنان کلاهبرداری شده است.

یعقوبی در پایان به هم استانی‌ها توصیه کرد: هنگام خرید اینترنتی، هرگونه واریز وجه را به بعد از دریافت کالا موکول کنید تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوید.

 

***

نوروزی متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه ای

مرگ عاطفی همسران چهار مرحله دارد :

♨️ مرحله اول : مخالفت
در زمینه عاطفی و در زندگی زناشویی این مسأله به کرات اتفاق می‌افتد زیرا تعداد تعاملات میان فردی زوجین خیلی زیادتر از انواع دیگر روابط است و به همین نسبت احتمال بروز اختلاف میان آنها بیشتر است. اگر مخالفت‌های کوچک خود را بیان نکنید و با توجه به تعداد موارد پیش آمده، از خیر مطرح کردن آنها بگذرید، این مخالفت‌های کوچک جمع شده و کم‌کم به علامت هشداردهنده بعدی یعنی رنجش و عصبانیت تبدیل می‌شود.

♨️ مرحله دوم : رنجش و عصبانیت
در این مرحله شما فرد مقابل را سرزنش و ملامت می‌کنید و فرد مقابل هم عکس‌العمل نشان می‌دهد و شما را مورد حمله قرار می‌دهد. خیلی مواقع که سر موضوع کوچک و بی‌ربطی دعوای بزرگی راه می‌افتد علت آن را باید در جای دیگر و موضوع دیگری جستجو کنید. اگر رنجش و عصبانیت، مدام تکرار شود شما در مقام جلوگیری از آن، با به درون ریختن این عصبانیت و رنجش و انباشت انرژی منفی بسیار در درونتان پا به مرحله سوم می‌گذارید.

♨️ مرحله سوم : عدم پذیرش و طرد
بعد از یک دعوای مفصل، در را به هم می‌کوبید و از منزل خارج می‌شوید. شما در منزل و زیر یک سقف هستید ولی به یکدیگر بی‌اعتنایی می‌کنید و یکدیگر را مورد بی‌توجهی قرار می‌دهید. در واقع طرف مقابل را هم از دیده و هم از دل بیرون می‌کنید. بیشتر جدایی‌ها و طلاق‌ها در این مرحله اتفاق می‌افتد. این دوره بحرانی ترین دوره اختلافات و در حقیقت زمان به زانو در آمدن آخرین تلاش‌های عاطفی طرفین برای بقای زندگی مشترکشان می‌باشد.

♨️ مرحله چهارم : سرکوب
سرکوبی نوعی احساس کرختی و بی‌حسی است. شما دیگر احساسات منفی خود را حس نمی‌کنید اما در مقابل، بهای بزرگی می‌پردازید و دیگر احساسات مثبت خود را نیز لمس و درک نخواهید کرد. آنچه این مرحله را فاجعه‌آمیز می‌کند نوع رابطه‌ای است که بین زوجین وجود دارد. به این ترتیب که همه چیز خوب و مرتب به نظر می‌رسد و طرفین به ظاهر زندگی خوبی در کنار یکدیگر دارند اما در واقع بسیاری از استعدادها و مهارت‌های عاطفی خود را فراموش کرده‌اند و به یک جسد ماشینی و متحرک تبدیل شده‌اند که زندگی محدود و بی‌طراوتی را دنبال می کند.

نوروز و تعطیلات نوروزی ، فرصتی برای بهبود روابط زوجین

در ایام نوروز که زمان بیشتری را با همسرتان هستید از ایجاد اختلافات مختلف جلوگیری کنید یا اگر مشکلی وجود دارد برطرف کنید تا از لحظات خوش این ایام با همسر خود لذت ببرید . تعطیلات عید نوروز بهترین زمان برای صمیمی شدن با همسر و نزدیک شدن عاطفی با یکدیگر است.

 

****

انفجار مواد محترقه در بدره  ۲ کشته و زخمی برجا گذاشت

فرمانده انتظامی شهرستان بدره گفت:انفجار مواد محترقه در یکی از نقاط گردشگری شهرستان منجر به فوت یک جوان و زخمی شدن یک نفر دیگر شد

سرهنگ ” محمد زمان بیگی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر گفت:برابر اعلام به مرکز فوریت های پلسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره انفجار مواد محترقه درمنطقه تنگه رازیانه بلافاصله اکیپی از مامورین جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند .

وی افزود : با حضور دادستان و فرمانده انتظامی شهرستان و بررسی های به عمل آمده مشخص شد تعدادی از مسافران نوروزی که به این منتطقه آمدند بر اثر استفاده از مواد محترقه وانداختن آن داخل آتش باعث انفجار شده که به علت شدت انفجار یک نفر جوان ۲۰ ساله فوت و یک نفر دیگر نیز حدودا ۴۵ ساله از ناحیه اعضای بدن مجروح شد .

سرهنگ بیگی بیان اینکه فرد مصدوم جهت مداوا سریعا به مراکز درمانی اعزام شد ادامه داد: با هماهنگی مرجع قضایی و پیگری پلیس تحقیقات جهت بررسی موضوع و نیز تلاش برای دستگیری مسببان احتمالی این حادثه ادامه دارد.

 

***

دستگیری سارق حرفه ای سیم برق در ایلام

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ایلام از دستگیری سارق سیم برق حین سرقت با ۱۲ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “کامبیز آرمان ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ این شهرستان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی فردی را در حال سرقت سیم برق بود، مشاهده می کنند.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۲ شهرستان ایلام پس از عملیاتی ، موفق به دستگیری سارق شدند

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ایلام با اشاره به کشف الات و ادوات سرقت از متهم گفت: سارق دستگیر شده در بازجویی های اولیه پلیس لب به سخن گشوده و به ارتکاب ۱۲ فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان اعتراف کرد.

سرهنگ آرمان در پایان با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی پس از تشکیل پرونده خاطر نشان کرد:پلیس در برخورد جدی با سارقان که باعث ایراد خسارت به اموال عمومی و زیر ساخت های شهری می شوند بدون اغماض برخورد می کند.

 

****

توقیف ۵ دستگاه خودرو متخلف در سیروان

فرمانده انتظامی شهرستان سیروان از توقیف ۵ دستگاه خودرو و۲دستگاه موتورسیکلت متخلف، فاقد پلاک و پلاک مخدوش طی ایام تعطیلات نوروز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ”عزت اله نوری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: طرح توقیف خودرو و موتورسیکلت های فاقد پلاک، پلاک مخدوش و دارای دستور قضائی حرکات نمایشی، تغییر در صدای وسیله نقلیه، ایجاد مزاحمت برای شهروندان، رانندگی خطرناک از دلایل عمده توقیف این وسایل نقلیه بوده است.

وی افزود: دراین طرح ۵ دستگاه خودرو و ۲ دستگاه موتورسیکلت متخلف، فاقد پلاک و پلاک مخدوش و حادثه ساز توقیف شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سیروان تصریح کرد: پلاک مهمترین مشخصه شناسایی وسیله نقلیه است و تردد وسایل نقلیه بدون پلاک و یا تغییر در ارقام آن جرم محسوب می شود و پلیس با این گونه موارد برخورد قانونی خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.