تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹

قالیباف: سپاه باید به تمام معنا صدا و پناهگاه همه مردم شود

قالیباف: سپاه باید به تمام معنا صدا و پناهگاه همه مردم شود
تهران -رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پیشگام شدن سپاه برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب گفت: سپاه در این عرصه باید میدان داری کرده و به تمام معنا صدا و پناهگاه همه مردم شود.

محمدباقر قالیباف روز جمعه در بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران گفت: انقلاب اسلامی در گام اول توانست خود را تثبیت کند بعد از آن ترورها، فتنه گری‌ها، جنگ تحمیلی، جنگ اقتصادی، جنگ رسانه‌ای، آشوبگری‌ها و انواع و اقسام تهدیدها وجود داشت که هر کدام از آنها می‌توانست به تنهایی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را از بین ببرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: دشمنان امروز دست از براندازی ما برنداشتند بلکه آنها تنها شیوه خود را تغییر دادند. البته انقلاب اسلامی یک پیام الهام بخش برای همه امت‌های اسلامی، کشورها و انسان‌های آزاده در منطقه، خاورمیانه، شمال آفریقا و بعضاً کشورهای قاره آمریکا و اروپا است و این پیام ریشه در فرهنگ انتظار و مهدویت دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید به‌ عنوان یک منتظر واقعی و صالح مبارزه کرد یادآور شد: حرکت شهید سلیمانی و شکل‌گیری جبهه مقاومت در لبنان، سوریه، یمن، غزه، کرانه باختری و عراق نمونه‌ای از بشارت‌های الهی است. یادمان نرفته در ابتدای بحران سوریه، تحلیل‌ها این بود که دولت این کشور سقوط می‌کند و حتی گلوله به کاخ ریاست جمهوری برخورد می‌کرد اما در لحظه تحقق سنت‌های الهی همه چیز تغییر کرد.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: این سنت الهی است که در مسیر مقاومت و جهاد تا جان انسان‌ها به لب نرسد و تا صف مؤمنین و مشرکین از هم جدا نشود، پیروزی محقق نخواهد شد.

آمریکا امروز با تمام قدرت خود در منطقه به ذلت دچار شده است
رئیس نهاد قانونگذاری کشور یادآور شد: این عظمت جبهه مقاومت است که امروز آمریکا با همه قدرتی که دارد، در منطقه به ذلت دچار شده و فرمانده سپاه پاسداران با قدرت می‌گوید آمریکا را از منطقه خارج می‌کنیم و این وعده و سنت الهی و از ثمرات و برکات خون شهدا و امت اسلامی است.

وی با اشاره مشکلات کشور تصریح کرد: این مشکلات چیزی نیست که به آنها توجه نکنیم بلکه باید آن را حل کنیم اما هیچ چیز از ارزش نظام و انقلاب اسلامی کم نمی‌کند.
قالیباف با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که برای این انقلاب مهم است که چرا باید بماند و چگونه باید بماند، این پیام گام دوم عین وصیت نامه امام خمینی(ره) مهم است و باید همیشه آن را بخوانیم تا متوجه شویم چه رسالت‌هایی داریم.

وی ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه محیط داخلی و خارجی، فضای منطقه‌ای و روزمره اهمیت دارد؛ معتقدم‌ در گام دوم باید بر مشکلاتی که بعضی اوقات ما را از عظمت انقلاب اسلامی غافل می‌کند متمرکز شویم تا آن را حل کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما با انقلاب اسلامی زندگی کرده‌ایم، اما نسل‌های بعدی با آن زندگی نکرده‌اند و ما نیز به درستی نتوانستیم این موضوع را به آنها منتقل کنیم. آنها امروز را می‌بینند و قضاوت می‌کنند. ما در اولین اقدام باید تلاش کنیم نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنیم. این مهمترین وظیفه ما است.

وی درباره چالش های حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و مسائل فرهنگی اظهارکرد: در برنامه ۲۰ ساله قصد داشتیم در بین کشورهای منطقه رتبه اول را داشته باشیم، اما در حال حاضر در مقایسه با برخی از آنها عقب ماندگی پیدا کرده‌ایم، حتی در حوزه فناوری که با فاصله زیاد از آنها جلو بودیم، در حال حاضر برخی کشورهای منطقه تنه به تنه ما حرکت کرده و پیش می‌روند و این از چالش‌های ما است.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری چند سال پیش در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) از تحول سخن گفتند و فرمودند نیازمند این تحول هستیم و به مبنای تحول اشاره کردند. با تحول مدنظر ایشان باید بر مشکلات غلبه کنیم، رهبر معظم انقلاب در همان سال در دیدار با دانشجویان متمرکز بر این موضوع شدند و این تحول را مجدداً توضیح دادند.

نوسازی و مردمی سازی نظام مدیریتی در همه عرصه‌ها ضروری است
رئیس قوه مقننه با اشاره به تاکید رهبر انقلاب به تحول تصریح کرد: برای تحول باید نوسازی نظام مدیریتی در همه عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، دفاعی و امنیتی و در حوزه مسائل محیط زیستی و فناوری را داشته باشیم.

قالیباف حوزه دفاعی و امنیتی کشور را به‌عنوان یک نمونه سرآمد در مقیاس جهانی برشمرد و گفت: نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران انقلابی و بسیج به فرماندهی فرمانده معظم کل قوا، می‌توانند آن را با افتخار روی دست بگیرند زیرا در بین ۱۰ کشور اول دنیا در این زمینه می‌توانیم رقابت کنیم. حتی ضدانقلاب نیز امروز به امنیت ما در حوزه داخلی اذعان و اعتراف می‌کند و آثار آن را در منطقه، جبهه مقاومت و سطح جهانی مشاهده می‌کنید.

وی تصریح کرد: سپاه و جنگ ما را تربیت کرد و به این باور رساند که سنت‌های الهی ثابت هستند و سپاه حداقلی با حضور بسیجیان بعد از عزل بنی‌صدر با همان نیروها به پیروزی‌های بزرگی چون شکست حصر آبادان، فتح بستان و چزابه و پس از آن عملیات فتح‌المبین و چند ماه پس از آن عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر برسند. همه این موارد نشان داد اول اعتماد، ایمان و باور به ‌وعده‌های الهی و دوم مردمی‌سازی باعث پیروزی شد.

قالیباف با بیان اینکه سپاه پاسداران و ارتش به تنهایی در جنگ موفق نمی شدند، یادآور شد: بلکه در جنگ مردم دخیل و سبب موفقیت شدند. برای حل مشکلات و ضعف‌های کشور هم باید مردمی سازی را در نظام مدیریتی تزریق کنیم.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور با اشاره نخستین مصاحبه تلویزیونی خود در مرداد ۱۳۹۹ افزود: در آنجا وعده‌هایی برای قانون گذاری مطرح و نقشه راهی در حوزه تقنین ارائه کردم، هرچند بعد از این صحبت‌ها برخی گفتند که نباید چنین وعده ای می دادم چرا که شرایط مجلس به گونه‌ای است که با سایر نهادها متفاوت است و چون هرکس یک رأی دارد نمی شود برای قانونگذاری وعده داد و نقشه راه تعیین کرد.

وی ادامه داد: اما دیدید که رهبر معظم انقلاب در خرداد سال جاری فرمودند که مجلس انقلابی است و این مجلس نظام مسائل کشور را شناخته است و با نقشه راه، کار خود را دنبال کرده است و به نمونه‌هایی از قوانین اشاره کردند، دلیل آن این است که تا پایان سال سوم بیش از ۸۰ درصد از نقشه راه قانونگذاری که در سال ۱۳۹۹ تشریح شده بود، به صورت دقیق به قانون تبدیل و ابلاغ شده است.

قالیباف درباره عملکرد مجلس یازدهم گفت: بحث خانواده و جمعیت موضوعی بود که ۱۵سال در مجلس مانده بود و به قانون تبدیل نمی‌شد. اخیراً نیز درخصوص عفاف و حجاب، لایحه‌ای ۹ ماده‌ای و ۱۵ ماده‌ای با اشکالات زیاد به دست ما رسید. زمانی که دوفوریت لایحه به یک فوریت تبدیل شد، گفتند قالیباف با حجاب مخالف است و دوفوریت لایحه را به یک فوریت تبدیل کرد. در صورتی که تبدیل دو فوریت به یک فوریت برای بررسی دقیق‌تر و کارشناسی‌تر این لایحه بود و من می‌دانستم که باید این روند را دنبال کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی ابتدای سال ۱۴۰۱ فرمودند که امسال، سال دانش بنیان و تولید است. در ۲۱ اردیبهشت همان سال یعنی حدود ۴۰ روز بعد، قانون جامع دانش‌بنیان در مجلس تصویب و ابلاغ شد. آیا این قانون را طی ۴۰ نوشتیم؟ خیر، به این قانون از روزی که به مجلس آمدیم، فکر کردیم و برای آن نقشه راه داشتیم و آن قانون پس از ۱۸ ماه تدوین برای بررسی به شورای نگهبان ارسال و سپس به قانون تبدیل شد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود فرمودند که مجلس نظام مسائل کشور را شناخته‌ است، در حوزه مبارزه با فساد، رفع انحصار، فضای کسب و کار و موضوعات اقتصادی، مجلس نقشه راه داشته و قوانینی در حوزه مسکن، مالیات، رفع سوداگری و… به تصویب رسید آن هم در شرایطی که هه می‌بینیم چه جوسازی‌ها و تخریب‌های سنگینی علیه مجلس یازدهم در جریان است.

سپاه باید به تمام معنا صدای مردم و پناهگاه همه مردم باشد

قالیباف با بیان اینکه سپاه باید پیشگام تحقق بیانیه گام دوم انقلاب باشد تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم گفت: این باید برای همه مردم چه آنهایی که مخالف ما هستند و چه آنهایی که منتقد ما هستند مصداق دارد، زیرا همه زیر سایه جمهوری اسلامی هستند و امروز سپاه باید به تمام معنا صدای مردم و پناهگاه همه مردم باشد.

رئیس قوه مقننه کشور تصریح کرد: امروز امنیت پایدار در مسائل داخلی و در جنگ ترکیبی، تحریم و شرایط کنونی در این است که معیشت مردم و مسائل اقتصادی آنها را حل و فصل کنیم و از هر گونه تنش اجتماعی، اختلاف و دوقطبی‌سازی و هرگونه دامن زدن به اختلافات که ما را از مسیر اصلی خود منحرف کند، پرهیز کنیم.

وی اضافه کرد: این اصل را رعایت کنیم تا یکپارچگی و وحدت کلمه از بین نرود، این وحدت کلمه و توحید است که انقلاب را به پیروزی رساند. اگر وحدت را از دست بدهیم، سختی‌ها و مشکلات بیشتر می‌شود.

کشور تا به ثبات اقتصادی نرسد، به رشد اقتصادی نخواهد رسید

قالیباف افزود: باید برنامه هفتم را به گونه‌ای تنظیم کنیم تا بتوانیم در پایان آن کشور را به ثبات اقتصادی برسانیم، کشور تا به ثبات اقتصادی نرسد، به رشد اقتصادی نمی‌رسیم. سرمایه‌گذار و تولیدکننده اگر افق روشنی پیش روی خود نبینند، سرمایه گذاری نمی‌کنند. البته ثبات اقتصادی در کشور با تلاش، صبر و تحمل و وحدت قابل اجرا است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.