تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴

سازمان ملل: تصاویر خشونت در مسجدالاقصی وحشتناک است

سازمان ملل: تصاویر خشونت در مسجدالاقصی وحشتناک است
تهران- هماهنگ کننده سازمان ملل در روند صلح غرب آسیا در واکنش به یورش نظامیان صهیونیست به نمازگزاران و اعتکاف کنندگان فلسطینی در مسجد الاقصی، تاکید کرد تصاویر خشونت داخل مسجد القبلی «وحشتناک» است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «تور وینسلند» هماهنگ کننده سازمان ملل در روند صلح غرب آسیا به یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و حمله به نمازگزاران واکنش نشان داد و گفت که از ضرب و شتم فلسطینیان به دست نظامیان و دستگیری بسیاری از آنها «عصبانی» و «نگران» است.

نماینده سازمان ملل در امور غرب آسیا تأکید کرد، رهبران همه طرف‌ها باید مسئولانه عمل کنند و از اقداماتی که می‌تواند تنش‌ها را تشدید کند، خودداری کنند.

به گزارش ایرنا،‌ نظامیان صهیونیستی بامداد چهارشنبه به معتکفان داخل مسجد القبلی در صحن مسجد الاقصی حمله و تلاش کردند آنان را از مسجد بیرون کنند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، نظامیان رژیم صهیونیستی با شکستن شیشه‌های مسجد القبلی، اقدام به پرتاب بمب‌های صوتی به داخل مسجد کرده و در ادامه،‌ به معتکفان در مسجد حمله کردند و آنها را مورد ضرب و جرح قرار دادند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که به دنبال حمله نظامیان صهیونیست به مسجد القبلی، شماری از فلسطینیان زخمی شدند ولی نظامیان رژیم صهیونیستی اجازه حضور کادر پزشکی داخل مسجد الاقصی را ندادند.

پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد ده‌ها فلسطینی را داخل مسجد القبلی در مسجد الاقصی بازداشت کرده است.

منابع فلسطینی نیز گزارش دادند بیش از ۲۰۰ نفر از نمازگزاران فلسطینی زخمی و ۴۰۰ نفر دیگر بازداشت شده‌اند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.