تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

قروه سراسر مدافع حرم شد

قروه سراسر مدافع حرم شد
سنندج- خیابان‌های قروه امروز مملو از جمعیتی بود که آمده بودند با پیکر شهید غیرتمند مدافع حرم، پاسدار" میلاد حیدری" وداع و او را تا بهشت رهسپار کنند.

به گزارش ایرنا، خبر شهادتش چند روز پیش آمد؛ ” میلاد حیدری” مستشار نظامی ایران در سوریه در حمله جنایتکارانه رژیم جعلی صهیونیستی به شهادت رسید و همین خبر کافی بود تا مادرش مانند همه مادران مقاوم شهدا بگوید: “پسرم فدای سر اباعبدالله الحسین (ع)”.

و این صحنه چقدر آشنا بود، آنجایی که ام‌وهب، عصر عاشورا وقتی فرزند تازه دامادش به شهادت رسید و دشمن سر وهب را به سوی مادر انداخت، آن شیرزن، سر بریده فرزندش را به طرف دشمنان پرت کرد و گفت چیزی را که در راه خدا داده‌ام پس نمی‌گیرم.

انگار تاریخ در حال تکرار است و در کربلایی دیگر، باز هم یاران حسین(ع) مشغول دفاع از خیام آل‌الله هستند، با این تفاوت که خبری از اسب‌های تازه نعل شده برای تاختن بر پیکر شهدا نیست، چون اینجا ایران است و ایرانی قدر شهیدش را می داند و او را بر بالای دست می‌گیرد تا بگوید زیر سایه خون شهداست که این کشور رنگ آرامش و امنیت دارد.

مقابل سپاه قروه همهمه است، چشمان اشکبار روزه‌داران منتظر است تا بار دیگر فرزندی از دیار غیرت را برای آخرین سفر بدرقه کند.

امروز همه زنان قروه آمدند تا برای شهیدشان مادری کنند و بگویند اگر شهید میلادها برای دفاع از حرم رفتند، آنان پیغامبر این راه خواهند بود، راهی که چراغ هدایت آن زینب کبری(س) است.

و مردانی که مشق غیرت از یل کربلا، حضرت ابالفضل العباس(ع) آموخته‌اند و بارها در مسیر عزت، علمدار غیرت و آزادگی بوده‌اند.

پسرم فدای سر اباعبدالله

مادر شهید حیدری، وقتی خبر شهادت فرزندش را شنید، گفته بود که “پسرم فدای سر اباعبدالله”.

از او دلیل بیان این جمله را سوال کردم که گفت: چون من شیعه امام حسین و حضرت علی هستم و میلاد، امام حسین را دوست داشت و فدایی حضرت زینب شد.

مادر شهید مدافع حرم پیامی هم برای مردم و جوانان داشت و از آنان خواست راه میلاد را ادامه دهند.

او اضافه کرد: میلاد برای دین و اسلام و رهبری رفت و بچه خودش که سه سالش است، چادر سرش می کند؛ پس خانم ها حجاب تان را رعایت کنید که خون شهدا برای دفاع از اسلام و شرف، پایمال نشود.

میلاد سرباز ولایت

همسر شهید “میلاد حیدری” هم گفت: میلاد سرباز ولایت فقیه و امام زمان بود و به آرزویش رسید؛ میلاد الان خوشحال است و من هم از خوشحالی میلاد، خوشحالم.

مریم سلیمانیان از جوانان خواست ادامه دهنده راه میلاد عزیز و همرزمانش باشند.

عاشق شهدا از خطه مریوان

ساعت ۴ صبح از مریوان برای شرکت در مراسم تشییع آمده بود. “حسن بدخشانی”، سال ۵۸ که بچه بوده، پدرش شهید شده و حالا آمده که بگوید راه شهدا ادامه دارد.

انتقام اصلی، آزادی بیت‌‎المقدس

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مهمان مراسم تشییع شهید “میلاد حیدری” هم گفت: انتقام خون شهید حیدری، یک عملیات ساده نیست بلکه انتقام اصلی، آزادی بیت المقدس است که این اتفاق خیلی زود می افتد.

سردار محمدرضا نقدی تاکید کرد: صهیونیست ها می دانند انتقام متعارفی بین مردم معروف است و هر کاری بکنند و ضربه ای بزنند، بالاتر از آن دریافت کرده و خواهند کرد و این اتفاق باز هم خواهد افتاد و آن آزادی بیت المقدس است.

کردستانی ها متعهد به اسلام و انقلاب

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان هم اظهار کرد: تعهد مردم کردستان اینگونه است؛ چه در اول انقلاب، چه زمان جنگ تحمیلی و چه اکنون که شهید مدافع حرم تقدیم می کند که نشان از تعهد و نورانیت مردم این دیار دارد.

خواست شهدا، رضایت مندی مردم

استاندار کردستان هم گفت: آرمان همه شهدا تحقق اهداف عالی انقلاب عزیز است و هر کس در هر جایگاهی مسئولیت دارد، باید آن را به اوج کارآمدی برساند وبه وظیفه وتعهدش عمل کند.

اسماعیل زارعی کوشا ادامه داد: خواست همه شهدا، رضایت مندی مردم به عنوان صاحبان اصلی نظام و انقلاب است؛ پس باید رضایت مردم را مطلوب و خواسته شهداست، بدست بیاوریم.

این راه ادامه دارد

قروه‌ای ها و بهتر است بگوییم کردستانی ها، دومین شهید را تقدیم حرم کردند و حالا امروز با حضور پرشور خود در آیین تشییع شهید “میلاد حیدری” نشان دادند که تا پیروزی مقابل دشمنان، این راه ادامه دارد و میلادهای بعدی نیز تقدیم اسلام و دفاع از حرم خواهند کرد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.