تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴

کارخانه آلوده کننده رودخانه چناره موظف به نصب تصفیه کننده شد

کارخانه آلوده کننده رودخانه چناره موظف به نصب تصفیه کننده شد
ایلام - مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: کارخانه آلوده کننده رودخانه چناره در شهرستان چرداول موظف به نصب تصفیه کننده در مدت یک ماه شده است.

علیرضا محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: این کارخانه واحد تولیدکننده خمیرمایه در شهرستان اسلام آباد واقع در استان کرمانشاه است که به تازگی فعالیت خود را از سر گرفته و فاقد سیستم تصفیه کننده است.

وی افزود: باتوجه به اینکه رودخانه چناره در پایین دست این کارخانه دچار آلودگی شده است، رایزنی و مکاتبات متعددی از سوی استانداران ایلام و کرمانشاه برای پیگیری منشا و رفع آلودگی ها صورت گرفت و همچین سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز به این موضوع ورود کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام یادآور شد: هفته گذشته یک جلسه متشکل از مدیران کل و معاونت های تخصصی محیط زیست استان های اسلام و کرمانشاه، دادستان و فرماندار شهرستان اسلام آباد برگزار و مقرر شد این واحد تولیدی در مدت یک ماه اقدام به نصب و راه اندازی واحد تصفیه خانه کند.

محمدی ادامه داد: همچنین فعالیت این کارخانه تا زمان راه اندازی تصفیه خانه و به منظور کاهش میزان پساب و آلودگی ها از ۲ شیفت به تک شیفت تقلیل یابد و با ایجاد یک حوضچه پساب کارخانه به سمت اراضی کشاورزی هدایت شود.

وی تاکید کرد: این پساب باتوجه به اینکه از تفاله مواد خوراکی چون چقندر قند استخراج می شود، مانعی برای آبیاری و استفاده اراضی کشاورزی ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام اضافه کرد: رهاسازی پساب در رودخانه باعث از بین رفتن زلالی و شفافیت و نیز کاهش میزان اکسیژن موجود در آب و بروز تلفات در بین آبزیان می شود.

به گفته محمدی این واحد تولیدی اگر ظرفت مدت مقرر به تعهدات خود عمل نکند، توسط مراجع قضایی استان کرمانشاه پلمب خواهد شد.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۱۵ رودخانه دائمی است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.