تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶

آزادی زندانیان در شب قدر؛ کمک ۱۷ میلیارد ریالی خیرین ایلامی در جشن گلریزان

آزادی زندانیان در شب قدر؛ کمک ۱۷ میلیارد ریالی خیرین ایلامی در جشن گلریزان
نگاه اقتصاد - هشت زندانی جرایم غیرعمد در جشن گلریزان آزاد شدند و خیرین یک میلیارد و هفتصد میلیون‌ تومان برای آزادی زندانیان کمک کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان ایلام، نوزدهمین جشن گلریزان با همت ستاددیه و کمک خیرین در شب قدر برگزار شد.

رییس کل دادگستری، معاون سیاسی و امنیتی استانداری، مدیران کل دستگاه های اجرایی و خیرین استانی در جشن گلریزان شرکت کردند و علاوه برآزادی هشت زندانی مالی، یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد جمع آوری شد و سیداسدالله جولایی رییس هیات امنای ستاد دیه کشور نیز طی تماس تلفنی با مدیرکل زندان های استان ایلام قول مساعدت در اهدای یک میلیارد تومان از طریق ارسال پرونده های زندانیان داد.

احسانی مدیرکل زندان های استان ایلام در ابتدای این مراسم ضمن اشاره به کمک های مقام معظم رهبری، رییس جمهور و رییس قوه قضاییه در رمضان امسال برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، گفت: از ابتدای تاسیس ستاددیه استان ایلام تا کنون بیش از ۱۳۰۰ زندانی جرایم غیر عمد با کمک خیرین از زندان آزاد شدند و هم اکنون ۷۳ زندانی جرایم غیر عمد در زندان های ایلام منتظر کمک های اهدایی خیرین برای بازگشت به جامعه و کانون گرم خانواده هستند.

وی افزود: در سال گذشته با همکاری ستاد دیه ۱۲۰ زندانی جرایم غیر عمد از زندان آزاد شدند و طی دوسال گذشته نیز بیش از ۵۰۰ زندانی نیازمند مالی با کمک انجمن حمایت از زندانیان و خیرین همیشه در صحنه از زندان آزاد شده اند.

علی محمدی رییس کل دادگستری استان ایلام نیز با اشاره به فعالیت های ارزشمند زندان های استان در حوزه اصلاح و تربیت، به اهمیت نقش خیرین در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد اشاره کرد و گفت: عنایت حق شامل عزیزانی شده است که با حضور خود در جشن گلریزان زمینه ساز آزادی زندانیان باشند. وی به بازدیدهای مستمر مراجع قضایی از زندان ها نیز اشاره ای داشت و افزود: مراجع قضایی در سال گذشته ۸۸۹ مورد از زندان ها بازدید کردند و به حل مشکلات زندانیان پرداختند.

حسنی معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام نیز در پایان از فعالیت های مثمر ثمر اصلاحی و تربیتی با هدف بازگشت سالم زندانیان به جامعه تقدیر کرد و اذعان داشت: اجر بانیان برگزاری جشن گلریزان در درگاه ایزد منان محفوظ است و ما باید از این فرصت ها برای دستگیری از نیازمندان بهره ببریم.

گفتنی است یکی از شهروندان ایلامی که در جشن گلریزان شرکت کرده بود با رضایت کتبی خود به حبس دو زندانی پایان داد و از بدهی ۱۰۰ میلیون تومانی خود به حرمت ماه رمضان و شب های قدر گذشت کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.