تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

امام جمعه ایلام: آمار گردشگران نوروزی حرکتی رو به جلو برای رونق توریسم است

امام جمعه ایلام: آمار گردشگران نوروزی حرکتی رو به جلو برای رونق توریسم است
ایلام - نماینده ولی ‌فقیه در استان و امام‌ جمعه ایلام گفت: بنا بر آمار اعلامی تردد بیش از سه میلیون گردشگر در استان طی ایام نوروز بیانگر یک حرکت مثبت رو به جلو برای رونق توریسم و گردشگری در استان بجز ایام اربعین است.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز سه شنبه در دیدار نوروزی مدیرکل و جمعی از کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: باید ظرفیت های غنی تاریخی و طبیعی استان ایلام به اقصی نقاط کشور معرفی شود تا همچون ایام اربعین روند حضور گردشگران در استان صعودی باشد.

وی با بیان اینکه محرومیت و بیکاری با رونق گردشگری کاهش می یابد، افزود: اما باید صنعت گردشگری در مسیر بندگی خداوند و رعایت حدود الهی و اهتمام به پخش اذان و اقامه نماز جماعت در گردشگاه‌ها و نمایشگاه‌ها باشد.

امام جمعه ایلام با اشاره به رضایت مندی کامل و عدم ثبت شکایت از اقامتگاه‌ها و مراکز خدمات‌رسان استان توسط گردشگران نوروزی یادآور شد: باتوجه به رضایتمندی گردشگران از مهمان نوازی مراکز خدمات سفر، خانه‌های بومگردی‌ سنتی استان برای پذیرش و جذب هرچه بیشتر گردشگران در طول سال باید رونق یابد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار ادامه داد: با وجود سلایق و گرایش های مختلف انبوه مخاطبان، اما مجموعه میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام باید نیازها و خواسته‌های مخاطبان را شناسایی و در راستای جذب استقبال آنها گام بردارد.

وی خواستار تداوم برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات‌محلی استان در شهرهای مختلف عراق و معرفی ظرفیت های ایلام در این زمینه‌ها به مخاطبان عراقی برای سال جدید شد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام بر بسته‌بندی‌های شکیل و جذاب برای عرضه محصولات صنایع‌دستی و سوغات‌ محلی استان تاکید کرد و گفت: تنوع محصول، برندسازی و بسته‌بندی جذاب محصولات کیفیت تولید را نیز افزایش می‌دهد و البته بر فرایند تولید یک محصول نظارت کارشناسان نیز ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار به موضوع تعیین حریم و عرصه مناطق تاریخی سراب‌کلان سیروان و سیمره دره‌شهر اشاره کرد و گفت: با حفظ بافت تاریخی خدمات‌رسانی و زیرساخت‌های مورد نیاز به ساکنان این مناطق داده شود و حرکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در راستای ارائه خدمات زیرساختی به مردم این مناطق به ویژه سراب‌کلان ارزنده و قابل تقدیر است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و جاذبه‌های استان ایلام با وجود زبیایی‌های منحصربه فرد و خارق‌العاده طبیعی و آثار بکر تاریخی هنوز به دیگر نقاط کشور معرفی نشده است.

امام جمعه ایلام یاداور شد: به عنوان مثال پارک جنگلی چغاسبز می‌تواند به عنوان یک مجموعه کامل گردشگری طبیعی و دست‌ساز در جذب گردشگران موثر باشد و یکی از مسیرهای تردد زائران اربعین نیز از همین پارک جنگلی باشد.

کریمی تبار اظهار کرد: در ایام اربعین امسال نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات‌محلی استان ایلام در کنار ایستگاه‌های صلواتی و در مسیر تردد و معرض دید زائران دایر شود.

وی به اقدام فرهنگی و قابل توجه مسوولان این اداره کل مبنی بر توزیع روسری سنتی گلونی در بین برخی از گردشگران نوروزی بدحجاب هم اشاره کرد و افزود: این حرکت موثر فرهنگی نشان داد بدون هرگونه تنش و درگیری امکان ترویج حجاب و عفاف در بین مردم وجود دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.