تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴

استاندار: ۲۴میلیون اصله نهال طی چهار سال در ایلام کاشت می‌شود

استاندار: ۲۴میلیون اصله نهال طی چهار سال در ایلام کاشت می‌شود
ایلام - استاندار ایلام با اشاره به ۲۴میلیون اصله نهال طی چهار سال در استان، گفت: تاکنون ۶ میلیون اصله نهال در این استان کاشت شده است.

“حسن بهرام نیا” روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص کاشت یک میلیارد نهال در کل کشور طی چهار سال، اظهار کرد: سهم استان ایلام از این طرح، کاشت ۲۴ میلیون اصله نهال است.

وی افزود: طرح کاشت یک میلیارد نهال در کل کشور از اقدامات خوبی است که توسط مقام معظم رهبری دستور آن صادر شد که در حفظ محیط زیست، جلوگیری از وقوع گرد و غبار، تنوع در روح و روان انسان‌ها، جابجایی توده‌های هوا موثر و از سویی گردشگران از سایه این نهال‌ها استفاده می‌کنند.

استاندار ایلام با تاکید بر مردم‌پایه بودن طرح کاشت نهال در استان، تاکید کرد: ضرورت دارد این طرح مردم‌پایه باشد و خود مردم در کاشت، صیانت و نگهداری از نهال‌ها مشارکت داشته باشند چراکه هر طرحی مردم در آن مشارکت داشته‌اند موفقیت در آن طرح بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که تاکید کردیم از مجموع ۱۳ کیلومتر حد فاصل پل زائر تا میدان اربعین، ۷ کیلومتر آن نهالکاری شد که پس از عملیات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان، مابقی طرح تکمیل می‌شود.

بهرام‌نیا ابراز کرد: ایلام به‌واسطه اربعین، ۳میلیون و ۶۰۰ هزار زائر در اربعین و در طول سال ۱۰ میلیون زائر از استان تردد می‌کنند و این میزان تردد ظرفیتی برای توسعه و رونق اقتصادی استان است.

استاندار ایلام در خصوص اسکان زوار در پارک چغاسبز شهر ایلام، گفت: سال گذشته ۶ هزار زائر و امسال بیش از ۲۰ هزار زائر در مجموعه چغاسبز اسکان یافتند و در سال جدید با در نظر گرفتن اعتباراتی مجموعه چغاسبز تجهیز می‌شود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.