تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

۲۰ مکان مخاطره آمیز مستعد بروز حادثه ناشی از بارش باران در شهر ایلام شناسایی شده است

۲۰ مکان مخاطره آمیز مستعد بروز حادثه ناشی از بارش باران در شهر ایلام شناسایی شده است
ایلام‌ - سرپرست شهرداری ایلام با بیان اینکه برآورد اولیه خسارت وارده به سیلبند مصلی این شهر ۲ میلیارد تومان است، گفت:۲۰ نقطه مخاطره آمیز مستعد بروز خسارت ناشی از بارش و سیلاب از جمله سیلبند مصلی در شهر ایلام شناسایی شده است.

افشین مظفری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: حدود ۵۰ متر از سیلبند مصلی شهر ایلام پیش از صبح امروز به علت حجم زیاد بارش ها ریزش کرد که این حادثه خسارت های جانی و مالی برای شهروندان در پی نداشت.

وی توصیه کرد: باتوجه به هشدارهای هواشناسی عابران پیاده و رانندگان از تردد یا توقف یا پارک خودرو در کنار سیلبندهای شهر به علت احتمال ریزش و رانش دیواره این سیلبندها خودداری کنند.

مظفری یادآور شد: در پی هشدارهای هواشناسی از دیشب ۴۰۰ نیروی شهرداری در تمام بخش ها و همه ماشین آلات شهرداری در حالت آماده باش هستند و در صورت گزارش بروز حادثه ناشی از بارش ها در سریع ترین زمان ممکن نیروها و ماشین آلات شهرداری به محل گسیل می شوند.

وی با بیان اینکه سیلبند مصلی از نخاله های ناشی از ریزش پاکسازی شده است، تاکید کرد: باوجود ایمن سازی بعد از ریزش اما رانندگان و عابران پیاده از مسیر این سیلبند تردد نکنند و از نزدیک شدن به محل حادثه بپرهیزند.

سرپرست شهرداری ایلام گفت: ورودی های شهر ایلام‌ دارای پنج شاخه اصلی سیلبند است که با ورود به داخل شهر به ۱۴ شبکه سیلبند به طول ۴۳ کیلومتر در تمام نقاط سطح شهر تقسیم می شود.

مظفری ادامه داد: برای ترمیم و مقاوم سازی این سیلبندها ۳۰۰ میلیارد تومان و برای استاندارد سازی کامل سیلبندها یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه نیاز است که تامین این اعتبارات در توان شهرداری ایلام نیست.

به گزارش ایرنا، معاون عمرانی استانداری و بازرس کل استان از محل حادثه سیلبند مصلی شهر ایلام بازدید کردند.

بارش باران از دیشب شروع شده است و تا جمعه ادامه دارد و با توجه به شدت بارش ها در عصر امروز تا پیش از ظهر پنجشنبه اعلام وضعیت قرمز از سوی هواشناسی صادر شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.