تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴

استاندار ایلام: راهپیمایی ۱۳ آبان میعادگاه دانش آموزان برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین است

استاندار ایلام: راهپیمایی ۱۳ آبان میعادگاه دانش آموزان برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین است
ایلام - استاندار ایلام با بیان اینکه آموزش و پرورش پیشران توسعه کشور است، گفت:

حضور گسترده و باشکوه دانش آموزان و اقشار مختلف مردم در یوم الله ۱۳ آبان، هیمنه پوشالی صهیونیست های غاصب را به هم می‌ریزد.

«حسن بهرام نیا» روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این استان، اظهار کرد: یکی از شوراهای که در پیشرفت جامعه تأثیر گذار است همین شورای آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه زلف آینده، توسعه و ترقی کشور به توجه به شورای آموزش و پرورش گره خورده است، ابراز کرد: در این شورا با هم فکری و هم افزایی دستگاه های مرتبط در ابعاد زیرساختی، فیزیکی، فرهنگی و امکانات مادی و معنوی برنامه های راهبردی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در حوزه آموزش و پرورش رقم می خورد.

استاندار ایلام با اشاره به یوم الله ۱۳ آبان، تصریح کرد: سیزدهم آبانماه یادآور حماسه، ایثار و فداکاری دانش آموزان عزیز کشور است که این دانش آموزان غیور با قیام خود نشان دادند که برای احیای حقوق خود از دست ستمگران جهان، لازم است که به میدان آمده و مبارزه کنند و امسال هم بهتر از سنوات گذشته بایستی با یک جهان بینی بهتری به واسطه این ظلمی که توسط رژیم غاصب کودکش صهیونیستی که در حق مردم مظلوم فلسطین ایجاد شده در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان حضور یابند.

بهرام نیا با اشاره به اینکه حضور گسترده و باشکوه دانش آموزان و اقشار مختلف مردم در یوم الله ۱۳ آبان، هیمنه پوشالی صهیونیست های غاصب را به هم می‌ریزد، افزود: این حضور امسال بسیار مهم است که مثل گذشته راهپیمایی ۱۳ آبان برای مظلومیت خواهی و حقوق پایمال شده مردم مظلوم فلسطین با شکوه خاصی برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه قطعا خدا با صابران است و مردم فلسطین به واسطه این صبر و مجاهدتی که داشته اند به پیروزی خواهند رسید، افزود: اعمال جنایتکاران صهیونیستی در غزه و فلسطین انسانیت را شرمنده کرده است و امسال بایستی بهترین زمینه ها را برای حضور گسترده دانش آموزان در راهپیمایی ۱۳ آبان را در استان فراهم کرد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه آموزش و پرورش پیشران توسعه کشور است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه دانش آموزان استان ایلام امسال در کنکور موفق عمل کردند و حدود ۲۰۰ نفر از دانش آموزان استان در رشته های پزشکی قبول شده اند که این امر، گواه تلاش و همت و رتبه علمی آنان است.

بهرام نیا با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان و فرهنگیان استان در ایام دهه فجر و اعزام به مسابقات کشوری، تصریح کرد: اعتبارات استانی محدود و مصوب است و بایستی با چانه زنی از طریق اعتبارات ملی برای تامین اعتبار برگزاری این مسابقات ورزشی تلاش شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه زیرساخت ها و مکان فیزیکی ورزشی برای دانش آموزان نیز باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: توجه به مقوله ورزش دانش آموزان و فرهنگیان بسیار مهم است چرا که سلامت دانش آموزان منوط به پرداختن به ورزش بوده و از سوی دیگر نقش مهمی در یادگیری دانش آموزان خواهد داشت.

«علی درویشی» مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این نشست با ارائه گزارش از اجرایی شدن مصوبات جلسه قبلی، ابراز کرد: امروز دانش آموزان ایلامی با حضور در برنامه فریاد عروسک ها، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و دانش آموزان غزه اعلام کردند و با برنامه ریزی های انجام شده دانش آموزان ایلامی در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان حضوری گسترده خواهند داشت.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان ایلام در این نشست با بیان اینکه ۱۵۸ پروژه در حوزه فضاهای آموزشی استان از ابتدای دولت سیزدهم تا مهرماه ۱۴۰۲ تحویل آموزش و پرورش شده است، اظهار کرد: تعداد ۹۴ مدرسه با ۲۲۸ کلاس درس، تعمیرات اساسی ۱۸ مدرسه با ۱۴۰ کلاس درس، استانداردسازی ۳۹۰ مدرسه با ۱۹۵۰ کلاس درس، احداث و تعمیر سرویس های بهداشتی ۵۶ مدرسه، اجرای عایق رطوبتی و پشت بام مدارس به میزان ۱۳۲ هزار متر مربع و اجرای آسفالت محوطه مدارس به میزان ۱۸ هزار متر مربع از جمله این پروژه ها بوده است.

«جلال حمره» تصریح کرد: ۳۵ پروژه شامل ۲۸ واحد آموزشی به استعداد ۱۲۸ کلاس و هفت پروژه ورزشی نیز در ۶ ماهه دوم سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی یادآور شد: تخصیص اعتبارات در حوزه مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت می‌تواند نقش مهمی در راستای ساخت پروژه های ورزشی در فضاهای آموزشی در سطح استان داشته باشد.

به گزارش ایرنا، رشد چشمگیر دانش آموزان پذیرفته شده در رشته های پرطرفدار دار ( پزشکی و پیراپزشکی) آزمون سراسری با قبولی ۱۷۹ دانش آموز استان، افتتاح هنرستان بهیاری و به مرحله اجرا رسیدن مصوبه جلسه قبل در بهره برداری از این واحد آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و ارائه گزارش از روند پیگیری تامین اعتبار سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس استثنایی از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

همچنین با تصویب شورای آموزش و پرورش استان، هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس استثنایی از محل درآمد شهرداری ها و مسئولیت اجتماعی شرکت های نفتی استان به میزان ۱۸ میلیارد ریال تامین خواهد شد که از این مبلغ ۱۰ میلیارد ریال توسط شهرداری و مابقی از محل مسئولیت اجتماعی شرکت های نفتی مستقر در استان پرداخت خواهد شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.