تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

امام جمعه ایلام: خدمات ماندگار خیرین مدرسه ساز مصداق عینی صدقه جاریه است

امام جمعه ایلام: خدمات ماندگار خیرین مدرسه ساز مصداق عینی صدقه جاریه است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: اقدامات و خدمات ماندگار خیرین مدرسه ساز مصداق عینی صدقه جاریه در زمان حیات و آخرت برای آنهاست.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز شنبه در دیدار با مدیرکل و مدیران اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان اظهار داشت: مدرسه سازی هدفی بسیار مقدس است، چراکه موجب توسعه علمی و استقلال جوانان می شود و در این راه خیرین مدرسه ساز منشا خیر و برکت برای جامعه هستند.

وی فعالیت های خیرین مدرسه ساز را بسیار ارزشمند و قابل ستایش عنوان کرد و افزود: این باقیات و صالحات افراد خیر است که یادگارهایی معنوی به جای می گذارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: ایلام استانی محروم است و در این خصوص انگیزه خیرین برای مشارکت در زمینه های مختلف چون مدرسه سازی بسیار بالاست، مدیران مربوطه باید تلاش کنند با برنامه ریزی های لازم و تعریف پروژه ها خیرین را به استان جذب کنند.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار کار ماندگار خیرین را برگرفته از روایات و احادیث ذکر کرد و افزود: آیات بسیاری در رابطه با کار خیر و مشارکت در عمل صالح در قرآن ذکر شده است و مدرسه سازی بهترین باقیات صالحات برای انسان محسوب می شود.

امام جمعه ایلام بیان کرد: توسعه فضاهای آموزشی به یقین زمینه های رشد و پیشرفت همه جانبه کشور به ویژه در بخش علمی را که زیر بنای اصلی توسعه است، فراهم می سازد.

گفتنی است، از ابتدای فعالیت خیرین مدرسه ساز در استان طی سال ۷۶ تاکنون ۳۴۰ مدرسه توسط خیران مدرسه ساز استانی و کشوری احداث شده است.

۳۰ مدارس این استان با مشارکت و همت افراد خیر و نیکوکار احداث شده است.

۱۰۰ هزار دانش آموز ایلامی در مقاطع مختلف در یک هزار و ۳۰۰ واحد آموزشی به تحصیل اشتغال دارند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.