تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: اتصال متقابل پیام‌رسان‌های داخلی در رده فناوری‌های روز جهان است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: اتصال متقابل پیام‌رسان‌های داخلی در رده فناوری‌های روز جهان است
تهران- وزیر ارتباطات گفت: طرح اتصال متقابل پیام‌رسان‌های داخلی در رده فناوری‌های روز جهان است. بر اساس «قانون بازار دیجیتال» و «قانون خدمات دیجیتال» اروپا همه پیام‌رسان‌های فراگیر خارجی در اروپا باید از ابتدای سال آینده میلادی، امکان اتصال متقابل را برای کاربران خود فراهم کنند.

«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در کانال «بله» خود نوشت: خوشحالم که اعلام کنم که وعده‌ای که مردم عزیزمان دادم محقق و اتصال متقابل پیام رسان‌های داخلی با تلاش تیم های متخصص فنی در سازمان فناوری اطلاعات ایران و جوانان نخبه فعال در پیام رسان‌های داخلی وارد فاز عملیاتی شد.

وی افزود: با دانلود آخرین نسخه‌های پیام رسان‌های ایتا، بله، آیگپ و گپ، این امکان در اختیار کاربران‌شان قرار گرفته است و سایر پیام‌رسان‌ها نیز نسخه‌های جدید خود را به مرور منتشر خواهند کرد تا این سرویس مهم و کاربردی در اختیار کاربران آن‌ها نیز قرار بگیرد. با راه‌اندازی این قابلیت جدید، ارسال پیام و فایل از هر پیام‌رسان به سایر پیام‌رسان‌ها امکان‌پذیر شده است.

وزیر ارتباطات افزود: در این سرویس پیام‌های مبادله شده بین سرورهای پیام‌رسان‌ها با استفاده از آخرین فناوری‌های موجود به‌صورت رمزنگاری انتها به انتها (end to end encryption) رمزنگاری شده و در عمل امکان رمزگشایی آن‌ها در طول مسیر وجود ندارد.

وی تصریح‌کرد: این قابلیت به‌صورت پیش فرض برای کاربران فعال نیست و لازم است کاربران در صورت تمایل با مراجعه به بخش تنظیمات حریم خصوصی پیام رسان خود، آن را فعال کنند.

وزیر ارتباطات خاطرنشان‌کرد: همکارانم در وزارت ارتباطات و متخصصان پرتلاش کشور در پیام رسان‌های ایرانی در تلاشند تا روز به روز بر امکانات و قابلیت‌های سکوهای داخلی برای خدمت رسانی نوآورانه به مردم بیفزایند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.