تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳

امام جمعه ایلام: جامعه کارگری بیشترین نقش را در تحقق اهداف شعار سال دارند

امام جمعه ایلام: جامعه کارگری بیشترین نقش را در تحقق اهداف شعار سال دارند
ایلام -  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مجموعه کارگری بویژه در سال جاری که به عنوان سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده مهم ترین نقش را در تحقق اهداف این سال دارند.

 حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار روز سه شنبه در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام اظهار داشت: از مهمترین ارکان رشد تولید که منجر به مهار تورم در کشور می شود ، قشر زحمتکش کارگری است که به عنوان بازوان حرکت هر جامعه‌ای به سوی رشد ، تعالی و شکوفایی کشور شبانه روزی در تلاش و تکاپو هستند.

وی افزود: کارگر در فرهنگ اسلامی دارای شان و منزلت والایی است و بنا بر احادیث ائمه اطهار (ع) کسانیکه برای روزی خانواده تلاش می کنند، همانند مجاهد فی سبیل الله هستند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: متاسفانه امروزه در سطح جامعه نگاه به کارگران مناسب نیست ، درحالیکه از شریف ترین اقشار هستند و باید حرمت ویژه ای برای آنان قائل باشیم.

حجت الاسلام کریمی تبار تاکید کرد: عملکرد رفتاری و حتی قانونی باعث شده این جایگاه رفیع دچار تنزل شده و حقوق اجتماعی کارگران خدشه دار شود.

وی بر لزوم احیای فرهنگ کار و کارگر تاکید کرد و گفت: محقق شدن این موضوع به رشد تولید و مهار تورم می انجامد.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه تعداد زیادی از کارگران در شرکت ها از امنیت شغلی برخوردار نیستند و همواره دغدغه بیکاری و پایان اشتغال را دارند، اظهار داشت: این موضوع آرامش روانی آنان را تهدید می کند و باعث می شود برآیند کار نیز پایین بیاید.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: برخی دستگاه ها فعالیت های خود را به بخش خصوصی واگذار می کنند که در مواردی مشاهده می شود پیمانکار مربوطه بیشترین سود را از این جهت برده و در حق کارگران اجحاف صورت می گیرد و حقوق آنان یا پرداخت نمی شود، یا با تاخیر بسیاری روبروست.

وی تاکید کرد: کارشناسان مربوطه باید به کالبدشکافی این موضوع بپردازند و راهکارهای حل این موضوع را احصا کنند تا کارگران از این جهت دچار مشکل نشوند.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به آمارهای ارائه شده در خصوص اشتغالزایی در استان گفت: این آمارها باید به شکل مستند و قابل لمس برای مردم بیان شود تا اعتماد عمومی نسبت به اشتغال های ایجاد شده بالا برود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی ایلام نیز در این دیدار گفت: جامعه کارگری کشور با تقدیم ۱۴ هزار شهید کارگر و در استان ایلام ۳۰ شهید در انقلاب و دفاع مقدس نقش ویژه‌ای داشته و به‌عنوان سرمایه انسانی در فرآیند تولید و اقتصاد اثرگذار هستند.

نورالدین الیاسی افزود: هم اکنون جامعه کار و تولید ایران اسلامی ۱۴ میلیون نفر هستند که با خانواده‌هایشان بیش از ۴۰ میلیون نفر یعنی حدود ۵۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدارهای مختلف به منزلت و ارتقای جایگاه کار و کارگر پرداخته‌اند، یادآور شد: کارگران در همه برهه‌ها از جمله پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تحریم‌ها نقش کلیدی داشته اند.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام تاکید کرد: شعار هفته کارگر «کارگر ایرانی، فرهنگ کار و رشد تولید» است که برای روزهای هفته کارگر نیز عناوین مختلفی در نظر گرفته شده تا در راستای آن برنامه‌های مختلف صورت گیرد.

الیاسی با اشاره به برگزاری جشنواره امتنان تاکید کرد: کارگران طرح‌های نوآورانه خود را در حوزه‌های مرتبط با کار و تولید ارائه می دهند و این طرح‌ها با همکاری تیم‌های داوری در سطح کشور داوری و در هر استان تعدادی از افراد به عنوان کارگران برتر انتخاب شدند.

وی با اشاره به اینکه پرونده سلامت الکترونیک کارگران در سامانه‌ای با نام «بهبان» در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد، ادامه داد: ۵۵ خانه بهداشت در استان وجود دارد که خدمات متنوعی را به کارگران تحت پوشش ارائه می دهند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.