تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱

امام جمعه ایلام: مدیران مقید به نماز و اخلاق باشند

امام جمعه ایلام: مدیران مقید به نماز و اخلاق باشند
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر گسترش فرهنگ نماز در اماکن عمومی و به ویژه اداره‌های دولتی بیان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی مقید به نماز و اخلاق باشند.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز چهارشنبه در نشست ستاد اقامه نماز استان ایلام اظهار داشت: نماز اساسی ترین فریضه دینی است که باید برای برپایی آن در دستگاه های اجرایی اقدامات فرهنگی هدفمند انجام شود.

وی افزود: نماز جمعه یک بحث حاکمیتی دارد و نقش مدیران و حضور آنان در مکان های برگزاری نماز جمعه در کنار نمازگزاران و مردم‌ بسیار تأثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: اولین شاخصه جامعه اسلامی این است که مدیران نظام اسلامی اقامه کننده نماز باشند و یکی از امور حاکمیتی یک مدیر است، مدیر دستگاه اجرایی نه تنها باید خود عامل به نماز باشد بلکه باید خود اقامه کننده و فراهم کننده زمینه توسعه و ترویج فرهنگ نماز باشند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار ادامه داد: توجه به اقامه نماز یکی از شاخص‌های مدیر نظام اسلامی است و موفقیت مدیر در نظام اسلامی ارتباط با خدا و امور معنوی است، در واقع نماز پشتوانه کار و فعالیت مدیر در نظام اسلامی است و این مسولیتی است که باید مدیران مورد توجه قرار دهند.

وی یادآور شد: هر جا مدیران دستگاه‌های اجرایی و دیگر نهادها به فرهنگ نماز توجه داشته‌اند، به همان میزان نیز در انجام وظایف موفق‌تر و متعهدتر بوده‌اند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: چهره استان ما باید شاخص های دینی و فرهنگ نماز را داشته باشد و ورودی های استان و نمازخانه های بین راهی و کیفیت آنها و بهداشت آنها مورد توجه قرار گیرد همه مدیران به صورت جدی پای کار باشند و در بحث اقامه نماز در سطح ادارات یک انسجام وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار تاکید کرد: نماز ذکر و یاد خداوند و زیربنای جامعه اسلامی است، دوری از نماز آسیب های اجتماعی در جامعه را به دنبال خواهد داشت، اگر این ارتباط با خدا ایجاد شد، خودخواهی و منیت در جامعه کاهش خواهد یافت./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.