تاریخ انتشار : جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲

رکورددار رشد بخش صنعت در بین وزرای صمت

رکورددار رشد بخش صنعت در بین وزرای صمت
تهران – بر اساس آمار بانک مرکزی، از لحاظ متوسط رشد فصلی بخش صنعت، بهترین عملکرد را در بین وزرای صمت از ابتدای تشکیل این وزارتخانه تاکنون، سیدرضا فاطمی امین داشته است.

 وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت از تابستان سال ۱۳۹۰ پس از ادغام وزارتخانه بازرگانی با وزارت صنایع و معادن تشکیل شد.

از آن زمان تاکنون این وزارتخانه ۶ وزیر به خود دیده است. بر اساس آمار بانک مرکزی، از لحاظ متوسط رشد فصلی بخش صنعت، بهترین عملکرد را در بین وزرای صمت، سیدرضا فاطمی امین داشته است. متوسط رشد فصلی بخش صنعت در دوره مدیریت فاطمی امین تاکنون ۶.۷ درصد بوده که بهترین عملکرد در بین وزرای صمت محسوب می‌شود.

مهدی غضنفری اولین وزیر صمت (صنعت،‌معدن و تجارت) ایران بود که در اوج تحریم‌ها در این وزارتخانه شروع به کار کرد. در دوره مدیریت وی متوسط رشد فصلی بخش صنعت منفی ۱۱.۶ درصد بود. در دوره ۴ ساله وزارت محمدرضا نعمت‌زاده در دولت یازدهم، متوسط رشد بخش صنعت بهتر شد و به ۲ درصد رسید.

محمد شریعتمداری هم که یک سال و ۳ ماه در دولت دوازدهم وزیر بود متوسط رشد فصلی ۲.۲ درصدی بخش صنعت از خود به جای گذاشت. رضا رحمانی وزیر بعدی صمت در دولت روحانی بود که در ۲۱ ماه دوره وزارت وی متوسط رشد فصلی بخش صنعت منفی شد. علیرضا رزم حسینی آخرین وزیر صمت دولت دوازدهم بود که یک سال در این سمت بود و متوسط رشد فصلی بخش صنعت در آن مدت ۵.۳ درصد بود.

در دولت سیزدهم شاهد رشد چشمگیر بخش صنعت هستیم به طوری که متوسط رشد فصلی بخش صنعت در دوره مدیریت فاطمی امین تاکنون ۶.۷ درصد بوده که بهترین عملکرد در بین وزرای صمت محسوب می‌شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.