تاریخ انتشار : شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸

امام‌جمعه ایلام: رویکرد دستگاه ها در برابر هجمه فرهنگی دشمن باید منسجم باشد

امام‌جمعه ایلام: رویکرد دستگاه ها در برابر هجمه فرهنگی دشمن باید منسجم باشد
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه در عرصه فرهنگی نیازمند یک برنامه منسجم هستیم، گفت: این اقدام مهمترین ابزار در برابر تهاجم فرهنگی دشمن است.

 

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز شنبه در دومین‌ نشست شورای فرهنگی منطقه هفت صنعت نفت اظهار داشت: مردم ایلام در دوران دفاع مقدس در آن شرایط سختی که دشمن تهدید کرد شهرها را بمباران می کند، به دامن کوه ها و جنگل ها پناه برده و هیچگاه در برابر دشمن بعثی صحنه را خالی نکردند و شجاعانه تا پای جان ایستادند.

وی افزود: حماسه ایلامیان در دوران دفاع مقدس و مقابله همه جانبه با دشمن بعثی موجب شد این مردم خادم زائران عتبات عالیات باشند.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: برگزاری شورای فرهنگی نفت منطقه هفت کشور در ایلام یک فرصت مغتنم است ، استان ایلام کنگره بزرگ اربعین فرصتی خاص است که خداوند برای این استان ایجاد نمود که امام حسین(ع) به ما عطا کرده و در واقع کل حرکت اربعین یک کار فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با اشاره به اهمیت معنوی و جهانی پیاده روی اربعین حسینی و میزبانی استان ایلام به عنوان پایتخت اربعین حسینی در کشور، یادآور شد: باید با تمامی توان از ظرفیت های لازم برای ایفای نقش فرهنگی در میزبانی از زوار اربعین استفاده کرد و در راستای کارهای فرهنگی حوزه اربعین هزینه ها باید هدفمند باشد.

وی با اشاره به ارزشمند بودن برگزاری چنین نشست‌هایی افزود: امید است مسائل مطرح در این جلسات دنبال و تنها به یک نشست محدود نشود، زیرا در چنین نشست‌هایی تولید و فکر و اندیشه صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام نیز در این نشست تاکید کرد: برنامه‌ریزی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در همه زوایای زندگی اعم از خانواده و محیط کار چراغ راهی برای تعالی و افزایش بهره‌وری است.

محمود کشاورز با اشاره به برگزاری نشست شورای فرهنگی منطقه هفت کشور بیان کرد: استان‌های ایلام، کرمانشاه، همدان، لرستان و کردستان دارای بارقه‌های عمیقی از فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی هستند و مفاهیمی که در این مناطق شکل می‌گیرد می‌تواند آثار ارزنده خود را در سطح کشور برجای گذارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.