تاریخ انتشار : شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

تربیت کودک و نوجوان، بیشترین علت مراجعه ایلامیان به مراکز مشاوره

تربیت کودک و نوجوان، بیشترین علت مراجعه ایلامیان به مراکز مشاوره
ایلام - مدیرکل بهزیستی ایلام از افزایش مراجعه ایلامیان به مراکز مشاوره در سال گذشته خبر داد و گفت: تربیت کودک و نوجوان، مشکلات زوج ها، مسائل مالی و اعتیاد بیشترین علت مراجعه و یا تماس با این مراکز در استان است.

حسین نورعلیوند روز شنبه به مناسبت روزر روانشناس و مشاور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اختلالات روانی، خلقی و افسردگی، اضطراب، وسواس فکری و مشکلات عاطفی از دیگر علل مراجعات و تماس با مراکز مشاوره بوده است.

به بیان مدیرکل بهزیستی ایلام، ۲۰ هزار و ۴۳۹ نفر در این استان طی سال گذشته به مراکز مشاور مراجعه کرددند که از این شمار ۱۴ هزار و ۱۱۸ نفر مراجعان حضوری مراکز دولتی و غیر دولتی و ۶ هزار و ۳۲۱ نفر تماس گیرندگان با خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ هستند.

وی با ذکر اینکه تعداد مراجعان و تماس گیرندگان با مراکز مشاوره در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن افزایش داشته است تعداد مراجعان سال ۱۴۰۰ را در مجموع ۱۴ هزار و ۸۰۵ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۹ هزار و ۱۴۵ نفر به مراکز مشاوره حضوری و پنج هزار و ۶۶۰ نفر نیز با مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰ تماس داشته اند.

نورعلیوند تعداد مراکز مشاوره حضوری دولتی و غیر دولتی این اداره کل در استان ایلام را ۳۳ مرکز ذکر کرد.

وی یادآور شد: مجتمع خدمات مشاوره این اداره کل در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش سطح رضایتمندی از زندگی و گسترش فرهنگ مشاوره در زمینه های مختلف مشاوره خانواده، کودک، پیش از ازدواج، زوج درمانی، فردی و روان درمانی، شغلی و تحصیلی به عموم مردم ارائه خدمت می کند.

۹ اردیبهشت ماه روز جهانی مشاوره و روانشناس است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.