تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور:

توجه جدی به معیشت مرزنشینان مورد توجه دولت سیزدهم است

توجه جدی به معیشت مرزنشینان مورد توجه دولت سیزدهم است
ایلام -  ‌معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: تقویت بازارچه های مرزی و ایجاد شهرک های صنعتی مشترک در مرزها، از راه حل های مهم برای تامین معیشت مرز نشینان است.

 

به گزارش ایرنا، محسن کوشش تبار، روز پنجشنبه در بازدید از بازارچه مرزی مهران، اظهار کرد: مهران به جهت همجواری با کشور عراق یک ظرفیت فوق العاده ای بالایی برای کشور است و با توجه اشتراکات دینی، مذهبی، مبادلات تجاری و فرهنگی با کشور عراق، این ظرفیت ها می تواند نقش مهمی در توسعه استان ایلام و رونق اقتصادی کشور و منطقه داشته باشد.

وی با اشاره به حضور گسترده زوار اربعین حسینی برای تردد از مرز مهران به عنوان یک مزیت نسبی برای منطقه، افزود: همانگونه که به لحاظ معنوی به این منطقه توجه می شود بایستی زمینه های اقتصادی را هم برای مردم شریف مردم مرزنشین نیز فراهم کنیم.

کوشش تبار یادآور شد: یکی از موضوعاتی که برای وزارت کشور و برای دولت مهم بوده و مورد توجه رییس جمهور و وزیر کشور قرار دارد توجه جدی به معیشت مرزنشنینان است و یکی از محورهای این امر توجه جدی به بازارچه های مرزی است.

‌معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور افزود: بازارچه های مرزی در استان ایلام با توجه به اینکه در چند نقطه از جمله مهران وجود دارد مد نظر دولت است، در این سفر امکان ایجاد و تقویت معیشت مرزشنینان از طریق بازارچه های مرزی مورد بررسی قرار می گیرد و امکان سنجی های لازم برای برنامه ریزی در این زمینه انجام می شود و انتظار می رود که در جلسه ای که امروز بعدازظهر برگزار خواهد شد انشااله مصوبات اولیه را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: شکل دهی به اینکه جوامن محلی از طریق بازارچه های محلی که از فضای مبادلات مرزی بهره مند شود، یکی از محورهای توجه دولت به مرزهای کشور است.

کوشش تبار با بیان اینکه مهران می تواند دروازه ورود به مدیترانه باشد، گفت: طرح «مهران تا لاذقیه» بعنوان یک طرح جدی برای بحث ترانزیت ایفای نقش کند و هم بستر و زمینه لازم این موضوع وجود دارد و می تواند در بحث تعاملات با کشور عراق مورد توجه جدی باشد.

‌معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور ابراز کرد: شهرک صنعتی مشترک که هم شهرک های صنعتی و هم وزرات کشور برای تقویت معیشت مرزنشینان در حال پیگیری است و می تواند موضوع مهمی باشد که می توان زمینه قانونمند کردن آن را دنبال کرد که بتوان رونق اقتصادی و امید را برای مناطق مرزی استان ایلام فراهم کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.