تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲

امام جمعه ایلام: پیام سفر رییس جمهور به سوریه، اقتدار نظام جمهوری اسلامی است

امام جمعه ایلام: پیام سفر رییس جمهور به سوریه، اقتدار نظام جمهوری اسلامی است
ایلام- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه پیام سفر رییس جمهور به سوریه، اقتدار جمهوری اسلامی و تثبیت حکومت سوریه است، گفت: امروز نقش جمهوری اسلامی به عنوان یک عنصر تاثیرگذار منطقه ای روز به روز آشکارتر و نمایان تر می شود.

 

حجت الاسلام اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر، اظهار کرد: خدا را شاکریم که شرایط منطقه ای و جهانی به نفع جمهوری اسلامی در حال تغییر است و آرامش در کشورهای همسایه ما وجود دارد.

وی با اشاره به سفر راهبردی رییس جمهور بعد ۱۳ سال به سوریه و استقبال کم نظیر مردم این کشور از آیت الله رییسی، یادآور شد: سوریه جزو کشورهایی است ارتباط خوبی با جمهوری اسلامی دارد، زمانی که دوران ۸ سال دفاع مقدس کشور ما تنها بود و دنیا علیه ما بسیج شده بود، سوریه از ما حمایت کرد.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: حمایت سوریه از ایران هزینه های سنگینی برای این کشور داشت و بخشی از این هزینه سنگین در طول سال های گذشته متحمل شد و جنگی که بر این کشور تحمیل گردید به خاطر این بود که سوریه حاضر نشد به جمهوری اسلامی نه بگویده و مطیع صهیونیست ها و آمریکایی ها شود و این ارتباط راهبردی نیاز به استحکام بیشتری دارد.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه استقبال مسئولان و مردم سوریه از رییس جمهور کشورمان ارزشمند است، گفت: این استقبال ثمره خون شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان و شهدایی است که برای مبارزه با داعش و استقلال سوریه جان خود را فدا کردند و مردم قدرشناس سوریه هم با استقبال از رییس جمهور کشورمان، در واقع همبستگی خود را با نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام و به نمایش گذاشتند.

وی ابراز کرد: در شرایط تحریمی که آمریکایی ها علیه کشور ما و سوریه اعلام کردند، چنین سفری در کنار مرز فلسطین و رژیم اشغالگر قدس، یک پیام بزرگ هم برای آمریکایی ها، صهیونیست ها و هم بررای جبهه مقاومت دارد، این پیام اقتدار جمهوری اسلامی و تثبیت حکومت سوریه است که سالها برای نابودی آن تلاش کردند.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: امروز بر خلاف گذشته، رژیم غاصب اشغالگر فلسطین، روز به روز مسیر ضعف خودش را در پیش گرفته و جبهه مقاومت قدرت بیشتری پیدا می کند و خدا را شکر که نقش جمهوری اسلامی به عنوان یک عنصر تاثیرگذار منطقه ای روز به روز آشکارتر و نمایان تر می شود.

امام جمعه ایلام گفت: دشمنان ما دنبال این بودند که نقشه منظقه را تغییر دهند و کاری کنند که رژیم اشغالگر قدس با جمهوری اسلامی هم مرز شود اما تدبیر و مدیریت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی موجب شد که امروز می بینیم ما در همسایگی آنها قرار داریم و آنچه دشمن به دنبال آن بود معکوس شد و این نتیجه از تبعیت از رهبری و مقاومت در برابر فزون خواهی دشمنان اسلام و مسلمین است.

وی بیان کرد: امروز دیدیم که آمریکا و صهیونست ها از سفر رییس جمهور ما به سوریه چقدر نگران و مضطرب شدند، به خاطر اینکه امنیت این رژیم تا دندان مسلح را در خطر می بینند، سالهاست که نتیجه تبلیغات آنها، بی ثمر مانده است، مسافرت غربی ها برای سکونت در فلسطین اشغالی تعطیل شده بلکه مهاجرت معکوس آغاز شده و روز به روز بر تعداد کسانی که از رژیم غاصب اسرائیل به کشور خود بر می گردند افزوده می شود و این امر، رژیم غاصب را متزلزل و نگران کرده است.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: در شرایط فعلی سوریه بعد از ۱۰ سال جنگ، نیاز به بازسازی دارد و جمهوری اسلامی با تجربیات و توانمندی هایی که دارد به خوبی می تواند در سوریه کار کند، عمران و آبادانی ایجاد کند، این امر هم برای کشور آورده اقتصادی دارد و هم موجب اتصال جمهوری اسلامی از طریق عراق به سوریه و دسترسی به دریای مدیترانه شود که یک فصل جدید برای شکوفایی اقتصاد کشور خواهد بود.

اما جمعه ایلام گفت: جمهوری اسلامی در دنیا نشان داد که اگر دست اخوت و برادری به سمت کشوری دراز کند با تمام توان از آن دفاع و حمایت می کند و همین امر موجب افزایش گرایش به جمهوری اسلامی از سوی کشورهای جهان شده است، این موضوع کاملا نقطه عکس آمریکایی ها است که تا زمانی دم از اتحاد و حمایت از کشورها می زنند که منافع آنها تامین شود.

وی تصریح کرد: امضای سند همکاری کشورمان با طرف سوری، سندی راهبردی در حوزه های امنیتی، اقتصادی و فرهنگی و در عرصه های مختلف بوده و تاثیر خیلی خوبی بر اقتصاد و اشتغالزایی کشور ما خواهد داشت، سفر رییس جمهور به سوریه ستودنی است که نه تنها دور زدن تحریم هاست، بلکه شکستن تحریمی است که استکبار جهانی سالهاست بر علیه ما تحمیل می کند و چنین سفرهایی جبهه جدیدی بر علیه استکبار جهانی تشکیل می دهد تا تهدید و رجز خوانی آمریکا بی اثر باشد.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: فراموش نکنیم تمام تلاش دشمن برای نابودی نظام اسلامی بوده است، تلاش کردند تا امنیت کشور را به هم بریزند اما این مدیریت عالی راهبردی جمهوری اسلامی است که با حداقل هزینه دشمن را در درون مرزهای خودش زمین گیر کرده و قدرت پدافندی را از او گرفته است، در غیر این صورت باید هزینه های زیادی برای دفاع از کشور در داخل کشور هزینه می کردیم و این مدیریت راهبردی مسئولان کشور قابل تمجید است که پیشگیری کردیم و آثار و برکات آنرا امروز می بینیم.

امام جمعه ایلام در ادامه تصریح کرد: اتفاقی که در سبزوار روی داد در واقع نتیجه شعار منحط زن، زندگی، آزادی است، در جایی که جوانان شهوت پرست در ملاء عام اقدام به تعرض به ناموس ما می کند، جوان غیرتمندی که می بیند ناموس مسلمانی در خطر است، احساس مسئولیت کرده و به عنوان امر به معروف و نهی از منکر ورود پیدا کرده و وقتی که گفتار تاثیر ندارد، جان خود را در مسیر عفت، حجاب، غیرت و ناموس ما از دست می دهد و خیلی جای تاسف دارد که برخی چنین میدانی پیدا کنند که آزادانه بخواهند متعرض ناموس شوند.

وی تاکید کرد: خدا را برای چنین جوانان غیرتمندی که حاضرند برای دفاع از ناموس دیگران از جان خود بگذرند شاکر هستیم و این نشان می دهد مردم ما غیرت، عفت و ناموس دارند و تجلیل گسترده مردم از این شهید بزرگوار نشان داد که مردم چگونه قدردان مدافعان آنها ، چه مدافعان سرزمین، چه مدافعان فرهنگ و چه امر به معروف و نهی از منکر هستند.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: انتظار می رود مسوولان محترم آنچنان مدیریت کنند که چنین انسان های خود باخته ای میدان را خالی نبینند تا معرتض دیگران شوند.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: امروزه دشمن که جرات جنگ سخت با جمهوری اسلامی را ندارد و مرعوب شده است، از طریق جنگ نرم سربازانی را در مسیر اهداف شوم خود قرار دارده است و برای دین زدایی، غیرت زدایی، حجاب زدایی و عفت زدایی برنامه ریزی می کند، مردم ما باید نقش امر به معروف و نهی از منکر را ایفا کنند و مسئولان محترم به صورت جد ورود پیدا کنند.

وی تاکید کرد: وقتی بی حجابی و تن ارایی در خیابان های ما به جوالان بیاید در واقع چراغ سبزی به کسانی است که در انتظار تعرض به ناموس مردم هستند، خودنمایی و بی حجابی تسلیم برای تعرض است، خواهران ما باید آگاه باشند و در مسیر بندگی خدا قدم بردارند و عفف و حجاب خود را رعایت کنند که پیامد خروج از بندگی خدا برای انسان دردناک است.

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با بیان اینکه مردم ما پای انقلاب ایستاده اند، گفت: دولت خدمتگزار هم تلاش می کند اما تلاش مضاعفی برای معیشت مردم نیاز است، چرا باید استان ایلام سرآمد گرانی در بین استان های کشور باشد، چنین گرانی نیاز به مدیریت دارد، همانند دیگر استان ها باید برنامه ریزی برای کنترل وضع موجود انجام شود تا هزینه های اضافی نسبت به استان های دیگر نداشته باشیم.

امام جمعه ایلام یادآور شد: مسوولان محترم هم برنامه های خود را تبیین کنند و هم عملکردی که در این راستا داشته اند را بیان کنند و با این تبیین به مردم امید دهند، البته کارهایی انجام شده است و ولی آثار عملی آن باید در سفره مردم دیده شود.

وی در پایان با تبریک هفته سلامت، یاد مدافعان و شهدای سلامت را که برای سلامت جامعه جان خود را فدا کردند، گرامی داشت./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.