تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸

امام جمعه ایلام: نابودی رژیم صهیونسیتی با شکاف عمیق بین سردمداران آن نزدیک شده است

امام جمعه ایلام: نابودی رژیم صهیونسیتی با شکاف عمیق بین سردمداران آن نزدیک شده است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: نابودی رژیم غاصب صهیونیستی با ایجاد شکاف عمیق بین سردمداران این حکومت منحوس، نزدیک تر شده است.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام با اشاره ایام شهادت امام صادق(ع) اظهار کرد: افتخار ما این است که شیعه جعفری هستیم و سالروز شهادت آن حضرت را به همه مسلمانان جهان و پیروان آن حضرت تسلیت عرض می نماید.

وی با تاکید بر برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام صادق(ع)، یادآور شد: آن حضرت می فرماید که کسی که اندهی را از مومنی که در سختی و تنگنا است، خداوند متعال سختی های دنیا و آخرت را بر او آسان خواهد کرد.

امام جمعه ایلام بیان کرد: در این شرایطی که با مشکلات و سختی های اقتصادی مواجه است، آنهایی که می توانند دست نیازمندی را بگیرند، در این امر کوشا باشند که خداوند متعال به زندگی آنان برکت خواهد داد.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به لغو قانون ننگین کاپیتولاسیون با پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: یکی از مهم ترین دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی لغو همین قانون ننگین است، آمریکایی ها با این قانون در کشور ما قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از ملت حق توحش می گرفتند و اگر تبعه آمریکایی در کشور مرتکب جرم و جنایت می شد، هیچ مقامی در زمان حکومت ستم شاهی حق پیگیری آن جرم و جنایت را نداشت.

وی افزود: امام امت بر علیه این قانون قیام کرد و امروز ایران اسلامی ثمره انقلاب ما، عزت برای ملت و مسلمانان جهان و ذلت برای استکبار جهانی است و از آثار آن هم امروز این است که بعد از ۱۲ سال دول عربی که کشور سوریه که از اتحادیه عرب اخراج کرده بودند، با التماس سوریه را بدون پیش شرط به جمع خود اضافه کردند.

امام جمعه ایلام با اشاره به تلاش کشورهای عرب برای ارتباط با جمهوری اسلامی، تصریح کرد: این نشان اقتدار جمهوری اسلامی و افول ابرقدرتی آمریکا است، آمریکا مفتضحانه از عراق و سوریه شکست خورد و افغانستان فرار کیرد و امروز مسیر تاریخی جهان در حال تغییر بوده و جمهوری اسلامی ایران با عمق راهبردی که دارد از بازیگران صحنه جهانی این تغییر است.

امام جمعه ایلام در ادامه به تشکیل رژیم غاصب اسرائیل در ۷۵ سال پیش اشاره کرد و گفت: این روز یعنی اعلام موجودیت رژیم غاصب صهیونیستی از وقایع تلخ و دردآور جهان اسلام است.

وی افزود: امروز به برکت نظام اسلامی با رویکرد به اسلام و نقش آفرینی نوجوانان و جوانان انقلابی فلسطینی، عرصه بر رژیم کودک کش اسرائیل تنگ شده و روزی را شاهد نیستیم که عملیاتی شهادت طلبانه علیه شهرک نشینان صهیونیستی روی ندهد.

خطیب نماز جمعه ایلام تاکید کرد: افسانه شکست ناپذیری ارتش رژیم غاصب اسرائیل به تاریخ پیوسته و بشدت خدشه‌دار شده و امروز این ارتش در لاک دفاعی فرو رفته و سپر آهنین آنان نیز در برابر موشک های گردان های مقاومت کارآیی خود را از دست داده است.

حجت‌الاسلام کریمی تبار اضافه کرد: کشورهای غربی به سردمداری آمریکا و رژیم صهیونسیتی سال گذشته با سازماندهی اغتشاشات در ایران به خیال خام خود سرنگونی ایران اسلامی را در سر می پروراندند، ولی امروز خود درگیر اختلافات عمیق داخلی شده و مشکلات بین سردمداران این رژیم منحوس قبل از آنکه موشک های مقاومت آنها را نابود کند، نابودی اسرائیل را نزدیک کرده است.

وی ادامه داد: موج مهاجرت معکوس شهرک نشینان اسرائیلی تشدید شده و تاکنون حدود ۲ میلیون صهیونیست اراضی اشغالی را ترک کرده اند و حاضر به ادامه این وضعیت نیستند، انقلاب نوجوانان در داخل فلسطین اشغالی، تهدید جدی مقاومت از لبنان و سوریه، یمن و جمهوری اسلامی، ناکارآمدی گنبد آهنین پوشالی آنان و فرار سرمایه گذاران از عوامل تسریع این رژیم منحوس است.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه عموم مسوولان استان از سرمایه‌گذاران و گردشگران با آغوش باز استقبال می کنند، یادآور شد: مردم این استان در مهمانوازی زبانزد هستند که نمونه بارز آنرا در ایام اربعین حسینی و پذیرایی از زایران اباعبدالله الحسین(ع) شاهد هستیم، بدون شک افرادی که ضمن رعایت هنجارهای اجتماعی در استان حضور یافته و منجر به رونق اشتغال شوند، از حداکثر امتیازات برخوردار خواهند شد.

حجت‌الاسلام کریمی تبار اظهار کرد: اما این سرمایه گذاری باید با رعایت ارزش های دینی و انقلابی همراه باشد، چراکه جای جای این استان به خون پاک شهیدان مزین است و نباید نباید خدشه ای به باورهای اعتقادی مردم وارد شود.

وی با اشاره به اینکه ترویج بی حجابی امروز در امتداد اغتشاشات براندازانه سال گذشته شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: حساب دختران عفیفی که فریب خورده اند، از افرادیکه عامدانه و با دریافت دلار دست به این اقدام می زنند، جداست و باید این عزیزان هم که دختران ما هستند، با امر به معروف و نهی از منکر آنها را ارشاد و هدایت کنیم.

امام جمعه ایلام گفت: مردم ما مسلمان و پایبند به قانون و شرع اسلام هستند و مطالبه مردم برخورد قاطعانه با بی حجابی و بی بند و باری در جامعه است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.