تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰

روایت آمارها از قهرمانی وزنه‌برداری ایران در آسیا

روایت آمارها از قهرمانی وزنه‌برداری ایران در آسیا
تهران- تیم ملی وزنه برداری ایران در حالی با کسب ۶۳۵ امتیاز به عنوان قهرمانی آسیا رسید که از لحاظ آماری، تیم کشورمان شرایط چندان خوبی در این رویداد نداشت.

 

به گزارش ایرنا، مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا از ۱۳ اردیبهشت آغاز شد و امروز شنبه به اتمام رسید. تیم ایران با ۶۳۵ امتیاز بالاتر از تیم های ازبکستان و چین به عنوان قهرمانی رسید. در این دوره از مسابقات فدراسیون، ۱۵ وزنه‌بردار را در ۲ بخش زنان و مردان (۱۰ وزنه بردار مرد و پنج وزنه بردار زن) به شهر جینجو کره‌جنوبی میزبان مسابقات اعزام کرد.

حسین سلطانی، میرمصطفی جوادی، کیانوش رستمی، سهراب مرادی، سیدایوب موسوی، رضا دهدار، مهدی کرمی، امیر عزیزی، علیرضا یوسفی، آیت شریفی، سیده‌الهام حسینی، فاطمه کشاورز، ریحانه کریمی، زینب شیخ ارباب و پریسا نورعلی؛ ۱۵ نماینده ایران در این دوره از رقابت‌ها بودند.

از مهمترین نکات این پیکارها کسب تنها یک مدال طلا مجموع توسط تیم ۱۵ نفره ایران بود. به عبارتی تنها هفت درصد نفراتی اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال طلا شدند.

تیم چین با کسب ۹ مدال طلای مجموع در صدر جدول رقابت‌ها قرار دارد و تیم چین تایپه نیز با ۲ مدال مجموع در جایگاه دوم ایستاد. تیم چین همچنین پنج مدال نقره مجموع و کسب کرد. تیم ایران در این دوره از مسابقات مدال نقره مجموع کسب نکرد اما موفق به کسب ۲ مدال برنز شد. میرمصطفی جوادی و فاطمه کشاورز مدال‌های برنز ایران را کسب کردند.

ایران در رده بندی مدال مجموع در جایگاه هشتم آسیا قرار گرفت.

قهرمانی در مدال مجموع در رویدادهایی چون المپیک و بازی‌های آسیایی اهمیت پیدا می کند، چراکه در ان مسابقات امتیاز معنایی ندارد و ملاک کسب مدال مجموع است.

در شمار مدال‌ها تیم چین با ۲۶ مدال طلا، ۱۴ نقره و سه برنز در صدر قرار دارد و کره جنوبی نیز با ۶ مدال طلا،۱۲ نقره و هشت برنز در جایگاه دوم قرار دارد. تیم ایران در این رده بندی با ۲ مدال طلا، سه نقره و پنج برنز در رده دهم قرار گرفته است. میرمصطفی جوادی، حسین سلطانی، مهدی کرمی، فاطمه کشاورز، علیرضا یوسفی و آیت شریفی نفرات مدال آور ایران در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان بودند.

تجزیه و تحلیل آماری عملکرد وزنه برداران ایرانی حاضر در جینجو حکایت از آن دارد که تنها ۴۰ درصد نفرات اعزامی مدال کسب کردند و ۶۰ درصد دست خالی به کشور بازگشتند.

وزنه برداران ایران از ۴۵ مدال ممکن پیکارهای قهرمانی آسیا تنها ۱۰ مدال را کسب کرد؛ به عبارتی نمایندگان ایران در رقابت با حریفان آسیایی تنها ۲۲ درصد از مدال های ممکن را کسب کردند.

بدترین رتبه ورزشکاران اعزامی ایرانی مربوط به ریحانه کریمی است که در رده چهاردهم دسته ۵۹ کیلوگرم قرار گرفت و بهترین رتبه نیز به حسین سلطانی تعلق می‌گیرد که توانست عنوان قهرمانی دسته ۸۱ کیلوگرم مردان را کسب کند. در بین بانوان وزنه بردار فاطمه کشاورز با فتح سکوی سوم آسیا در وزن غیر المپیکی ۶۴ کیلوگرم تاریخ سازی کرد.

بدترین رتبه نیز در بین پولادمردان به سهراب مرادی رسید که در جایگاه هشتم وزن المپیکی ۱۰۲ کیلوگرم قرار گرفت. کیانوش رستمی نیز هشتم شد اما کیانوش توانسته بود در حرکت یکضرب عملکرد بهتری داشته باشد و به عنوان چهارم رسید.

در بخش بانوان رکوردهای ملی زیادی جابه‌جا شد که نشان از تاثیر حضور کوروش باقری در کادر فنی این تیم دارد. رکورد شکنی متوالی دختران ایرانی امید به کسب سهمیه المپیک را در بین دختران ایرانی افزایش داده است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.