تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷

راه اندازی خط مشاوره تلفنی ۱۵۷۰برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان

راه اندازی خط مشاوره تلفنی ۱۵۷۰برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان
نگاه اقتصاد - دکتر علی درویشی مدیر کل آموزش و پروش ایلام در نشست خبری و با حضور خبرنگاران گفت: ۱۱هزار نفر برای کنکور در استان ثبت نام کرده اند که از این تعداد چهار هزار نفر برای ترمیم معدل در کنکور شرکت می کنند.

 

وی درادامه افزود:طی دو سال گذشته ۳۷ زمین چمن دانش آموزی در قالب ۲۳هزار متر مربع در طرح شهید سلیمانی احداث شد.

درویشی به تغییر ماهیت کنکور که بر اساس آن ۴۰ درصد نمرات امتحانات پایان سال در کنکور تاثیرگذار است، اشاره داشت و افزود: در این زمینه تلاش و اهتمام جدی وجود داشته تا با استفاده از ظرفیت های مختلف اعم از سیستم و فضاهای مناسب امتحانات در کمال سلامت کامل برگزار شده و حقی از دانش آموزان ضایع نشود.

وی افزود: با توجه به وجود سوله ورزشی، سالن ورزشی، خوابگاه با ظرفیت ۱۶۰ نفر و همچنین ساخت استخر با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در اطراف این فضا، تلاش می شود این مجموعه ها در کنار هم به دهکده ورزشی تبدیل شوند و با ایجاد این دهکده که ظرفیت مطلوبی است، استان بتواند میزبان برگزاری جشنواره های مختلف ورزشی کشوری شود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام درادامه به آزادسازی فضاهای ورزشی دانش آموزی و برگزاری جشنواره های ورزشی دانش آموزی پس از وقفه چند ساله بعد از همه گیری کرونا و احداث ۳۷زمین چمن دانش آموزی در قالب ۲۳هزار متر مربع در طرح شهید سلیمانی که بتازگی با رایزنی دو نماینده مردم ایلام در مجلس ۵۸میلیارد ریال اعتبار برای توسعه این فضاها اختصاص یافته اشاره کرد.

درویشی گفت: ۶مرکز اختلال یادگیری رشد در استان طی دو سال گذشته به ۱۲ مرکز افزایش یافته و علاوه بر این دو مرکز دیگر در سال تحصیلی آینده راه اندازی خواهد شد و نیز در طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان تاکنون ۱۰هزار نوآموز سنجش شده و مابقی دو هزار نفر نیز تاپایان خردادماه سنجش می شوند.

ایشان در بخشی از سخنان خود به صدور حکم رتبه بندی برای عمده معلمان ایلامی اشاره کرد و گفت: تاکنون برای عمده معلمان استان این احکام صادر شده و شمار معدودی باقی مانده که تا پایان اردیبهشت ماه انجام خواهد شد.

درویشی به وجود آسیب‌های اجتماعی در مدارس، اشاره کرد و افزود: اگرچه این آسیب‌ها زیاد نبوده ولی برای مقابله با انها یکی از اقدامات این مجموعه پاکسازی محیط اطراف مدارس بوده است ، همچنین راه اندازی خط مشاوره تلفنی ۱۵۷۰ (پیشگیری ار آسیب های اجتماعی) ویژه دانش آموزان از این دست اقدامات بشمار می آید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.