تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان: سالانه هزار نفر از نخبگان در دستگاه‌های اجرایی جذب می‌شوند

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان: سالانه هزار نفر از نخبگان در دستگاه‌های اجرایی جذب می‌شوند
تهران- قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: سامانه هایی در این بنیاد طراحی شده که بر اساس آن و با استفاده از ظرفیت‌های اعلامی باید سالانه هزار نفر در دستگاه های مختلف اجرایی جذب شوند که تا پایان امسال این تعداد محقق خواهد شد.

ناصر باقری مقدم، در تشریح اقدامات بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه سال گذشته موفق به تصویب آیین‌نامه حمایت از نخبگان ایرانی در هیات دولت شدیم که توسط دولت به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد، افزود: براساس این آیین‌نامه، اتفاقات خوبی در کشور رقم خواهد خورد .

وی با تاکید بر اینکه یکی از نیازهای اصلی نخبگان کشور، بحث اشتغال در دستگاه‌های اجرایی کشور و شرکت‌های دولتی است، اظهار داشت: ممکن است برخی از نخبگان علاقه‌مند به فعالیت در ‌پروژه‌های فنی، سطح بالا و شرکت‌های خصوصی باشند که بر همین اساس در این آیین‌نامه مصوب شد هزار نفر از نخبگان در بخش خصوصی و در قالب پروژه‌های پیشران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مشغول به کار شوند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگانی با بیان اینکه کارهای ابتدایی این مصوبه انجام شده و به زودی شاهد جذب نخبگان در پروژه‌های پیشران علم و فناوری کشور خواهیم بود، تصریح کرد: در رابطه با ایجاد مسکن برای نخبگان و اساتید جوان دانشگاه، مصوبه‌ای در آیین‌نامه داشتیم که بر اساس آن، بنیاد ملی نخبگان با همکاری وزارت راه و شهرسازی، وزارت علوم، وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شیوه‌نامه تهیه مسکن نخبگان را در کشور تصویب می کند.

باقری مقدم با اشاره به اینکه براساس این شیوه‌نامه باید برنامه‌ریزی شود که حداقل هزار واحد مسکونی با کمک این دستگاه‌ها و بانک مرکزی جمهوری اسلامی برای نخبگان کشور تدارک دیده شود، اضافه کرد: براساس مصوبه ای که اخیرا در هیات دولت به تصویب رسیده ، مقرر شد که برای رشته‌های المپیادهای علوم پایه و علوم انسانی و همچنین رتبه‌های برتر کنکور، به طور خاص با کمک وزارت علوم طراحی انجام بگیرد تا این نخبگان در همین رشته‌ها ادامه تحصیل دهند و ماهانه از طرف بنیاد ملی نخبگان کمک هزینه دریافت کنند و بعد از دوره لیسانس، فوق لیسانس و دکترا، در صورت حفظ پویایی‌های علمی، به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه‌ها انتخاب شوند.

وی تأکید کرد: پیشنهاد من به نخبگان این است که آیین‌نامه حمایت از نخبگان ایرانی را مطالعه کنند. غیر از مطالب ذکر شده، ۱۸ بند در این آیین‌نامه مصوب شده که به نوعی در راستای حمایت و جذب نخبگان ایرانی داخل و خارج کشور است که امیدواریم در سال ۱۴۰۲، شاهد به ثمر رسیدن این اقدامات باشیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.