تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۵۷

بازرس کل: شبکه انتقال آب چشمه گل گل به ایلام باید تعویض شود

بازرس کل: شبکه انتقال آب چشمه گل گل به ایلام باید تعویض شود
ایلام - بازرس کل ایلام گفت: شبکه انتقال آب از چشمه گل گل به شهر ایلام فرسوده شده و باید تعویض شود.

 

مالک روشنی روز چهارشنبه در بازدید از تاسیسات سد ایلام به همراه مدیران عامل شرکت آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان اظهار داشت: متاسفانه در حوزه تحویل آب از سد ایلام به تصفیه خانه در پایین دست سد جهت پمپاژ ایراداتی در حوزه اندازه گیری و مشخص کردن میزان دقیق آب وجود دارد باید مسئولین هر دو مجموعه آبفا و آب منطقه ای این مشکل را برطرف کنند.

وی افزود: این بازرسی ها با توجه به نزدیکی فصل گرما و پیگیری مشکل افت فشار و قطع آب بعضی از ساعات در برخی از نقاط شهر ایلام و همچنین پیشگیری از بروز هرگونه مشکل در حال انجام می شود.

بازرس کل ایلام همچنین در بازدید از چشمه آب گل گل تاکید کرد: طول شبکه آب گل گل تا شهر ایلام ۲۶ کیلومتر و از لوله فولادی ۶۰۰ میلی متر بوده که احداث آن مربوط به سال ۶۷ است و دلیل فرسودگی کنونی آن عدم داشتن لایه محافظ ، حفاظت کاتدی و قدمت زیاد آن است.

روشنی یادآور شد: این امر یکی از موضوعات مغفول مانده در این چرخه بوده که میزان هدر رفت آب را در این شرایط بحران آب بسیار بالا برده است، بطوریکه میزان آبی که در تاسیسات چشمه پمپاژ می شود تا میزان آبی که در ورودی شهر ایلام قرار دارد، متفاوت است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم در خصوص جلوگیری از هدر رفت آب زیر بار بردن خط لوله به طول پنج کیلومتر از خط انتقال است که در سالیان اخیر تعویض شده و به دلیل عدم تست هیدرواستاتیکی هنوز وارد مدار نشده است، این مسئله یکی از موضوعات مهم می باشد که مسئولین امر باید در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

بازرس کل ایلام در پایان از ایستگاه پمپاژ چغاسبز که به تازگی دچار حریق شده بود نیز بازدید و به منظور بررسی بیشتر دستورات لازم را در این خصوص به کارشناسان فنی این حوزه در بازرسی استان صادر کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.