تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۰۰

امام جمعه ایلام:

اربعین فرصتی مغتنم برای معرفی ظرفیت های صنایع دستی ایلام است

اربعین فرصتی مغتنم برای معرفی ظرفیت های صنایع دستی ایلام است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه ایلام گفت: ایام اربعین حسینی فرصتی مناسب برای معرفی آثار گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و سوغات‌ محلی استان به زوار و اقشار مختلف کشور است. 

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی تبار روز یکشنبه در بازدید از موزه قلعه والی ایلام به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی، اظهار کرد: برای اربعین امسال باید مسئولان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از هم اکنون یک مکان مناسب با جای پارک خودروها در محل تردد زائران برای معرفی جاذبه های گردشگری و صنایع دستی استان انتخاب کنند.

وی افزود: اربعین سال گذشته به عنوان اولین قدم نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات‌محلی برگزار شد که با وجود عدم فضای مناسب برای پارک خودروهای زائران به ویژه اتوبوس‌ها، اما این نمایشگاه با استقبال مطلوب زائران و فروش قابل قبول غرفه داران همراه شد.

امام‌جمعه ایلام تاکید کرد: مسئولان این اداره‌کل باید از هم اکنون برای ظرفیت اربعین و حضور انبوه زائران در استان به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری و آثار گردشگرپذیر استان برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: صنایع‌دستی، سوغات‌محلی و گردشگری سه شاخصه مهم و تاثیرگذار استان برای درآمدزایی و اشتغال‌زایی افراد جویای شغل است و استان ایلام در این زمینه از غنا و پتانسیل بالایی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: فرهنگ کار در استان ایلام باید مورد بازنگری قرار بگیرد و جوانان جویای کار به حوزه تولید، عرضه و بازاریابی صنایع‌دستی و سوغات‌محلی ورود و از این طریق درآمدزایی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تصریح کرد: استان ایلام با بهره‌مندی از ظرفیت‌های متنوع در حوزه‌های مختلف ازجمله گردشگری، صنایع‌دستی و سوغات‌محلی نباید افراد بیکار داشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت احداث موزه باستان شناسی مرکز استان، از مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی خواست روند احداث این موزه که برای مرکز استان ضروری است را پیگیری کنند و نسبت به حمایت از اجرای طرح و پیگیری برای رفع موانع احتمالی آن قول مساعد داد.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه فرهنگ سازی برای ترویج اشتغال در حوزه صنایع دستی در بین خانوادها، یادآور شد: اشتغال و درآمدزایی با صنایع دستی می تواند نقش مهمی در جلوگیری از بیکاری و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان داشته باشد چرا که در خانواده ها، با محوریت صنایع دستی درآمدزایی می شود.

به گزارش ایرنا، از ۲۸ اردیبهشت تا سوم خرداد ماه به نام هفته میراث فرهنگی نامگذاری شده است.

میراث فرهنگی، هویت ملی و نشاط اجتماعی شعار امسال این هفته است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.