تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹

یک مقام مسوول خبر داد:

پیگیری ٨٠٠ پرونده حقوقی در صندوق بازنشستگی فولاد با ردپای برخی آقازاده‌ها

پیگیری ٨٠٠ پرونده حقوقی در صندوق بازنشستگی فولاد با ردپای برخی آقازاده‌ها
تهران- مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد گفت: ٨٠٠ پرونده حقوقی با موضوع فساد اقتصادی در این صندوق در حال پیگیری است که برخی از آنها از محل سواستفاده آقازاده‌ها و فرزندان وزرای سابق بوده است.

 

«حسین عامریان» در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت کار در نشستی، اظهار داشت: به دلیل عدم مدیریت صحیح و سومدیریت و با نیت فساد بعضی از مدیران، این پرونده‌ها شکل گرفته است که در حال بررسی این وضعیت هستیم.

وی افزود: این فسادها در شرکت‌های مختلف این صندوق از جمله معادن‌ها و دخانیات صورت گرفته است که این معادن بخشی از دارایی‌های این صندوق است که آنها را بازمی‌گردانیم.

مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد تاکید کرد: اجازه فساد در شرکت های زیرمجموعه این صندوق را به کسی نخواهیم داد و با انتخاب مدیران انقلابی و تحولزا با فساد مبارزه می کنیم.

وی با اشاره به این مشکلات در عرصه های مختلف در این صندوق وجود داشت گفت: نقش ما مدیران تحولی، اصلاح امور و تغییر اساسی در شرکت‌هاست.

عامریان بیان داشت: انتظار مردم از این دولت عدالت محوری، انقلابی گری، مبارزه با رانت و فساد و اقدامات به نفع مردم است.

وی از تغییرات در مجموعه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد خبر داد و گفت: تحول را با انتصاب مدیران ایجاد کردیم. آمدن نیروی‌های انقلابی و متخصص باعث شد تا مجموعه فولاد جان تازهای بگیرد و تمام مدیران عامل تغییر کردند و مدیران میانی با وسواس انتخاب شدند.

شرکت‌های صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد در دولت گذشته ورشکسته شدند

وی گفت: یکسری مشکلات در اضافه برداشت از صندوق در ۶ ماه اول امسال در دولت قبل صورت گرفت که باعث کسری و صفر شدن ذخایر نقدینگی شد.

مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد خاطر نشان کرد: اقدام سازمان امور مالیاتی با مدیران سابق در برداشت مالیات ٣۵٠ میلیارد تومانی که باید هفت سال پیش برداشت می‌شد یکی از مشکلات بود. همچنین یک پرونده حقوقی با ذوب آهن اصفهان داریم که مربوط به هفت سال پیش است و اجراییه چهار هزار میلیاردی برای آن صادر شده که با تدبیر مقام عالی وزارت کار، موضوع متوقف شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام شرکت‌های این صندوق در دولت گذشته زیانده و ورشکسته بودند، گفت: این موضوعات تماما بخاطر سومدیریت بوده که اگر درست شود، سودده شده و از ورشکستگی خارج خواهند شد.

عامریان افزود: یکی از این شرکت‌ها دخانیات است که با انتصاب مدیرعامل جدید شاهد تحول محسوس هستیم.

شکستن رکورد تولید روزانه سیگار بعد از هشت سال

وی گفت: بسته حمایتی توتونگران تهیه و رونمایی شد که ٣٠ هزار خانوار ذی نفع آن هستند در حالی که توتونگران زمین‌ها را رها کرده و بیکار بودند. اکنون با تبدیل وضعیت کارگران شاهد صادرات سیگار و رکورد تولید روزانه آن بعد از هشت سال هستیم.

عامریان با اشاره به اینکه حتی پرداخت حقوق بازنشستگان در انتهای ماه یک ساعت به عقب نیفتاد، گفت: پیش از این دولت، شاهد اعتراضات وسیع بازنشستگان در همسان سازی حقوق بودیم که در آن تخلف صورت گرفته بود و نیاز به بازنگری داشت.

مدیرعامل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد گفت: جلسات متعدد با بازنشستگان در خصوص اصلاح همسان سازی حقوق برگزار کردیم و به جمع بندی رسیدم. با اینکه این موضوع بحث مالی برای صندوق داشته و موظف به پرداخت مابه التفاوت شدیم که در سال آینده اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه به دنبال آرامش و آسایش بازنشستگان هستیم، گفت: بیمه‌های درمانی و خدمات رفاهی برای بازنشستگان در نظر گرفته شده که این موارد پیش از این تعریف نشده بود و برنامه‌های مختلفی برای بازنشستگان درنظر گرفته شده است؛ همچنین جانبازان فولاد سه هزار و ۵٠٠ نفر هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.