تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

آیت‌الله جنتی: بهره‌گیری از فرهنگ دفاع مقدس مشکلات را سریع‌تر حل می‌کند

آیت‌الله جنتی: بهره‌گیری از فرهنگ دفاع مقدس مشکلات را سریع‌تر حل می‌کند
تهران- دبیر شورای نگهبان گفت: اگر فرهنگ دفاع مقدس و این روش و سبک زندگی در جامعه حکم‌فرما شده و آحاد جامعه به‌ویژه مسئولان با برخورداری از این فرهنگ حرکت کنند، مشکلات کشور بسیار سریع‌تر حل خواهد شد.

 

آیت‌الله احمد جنتی در جلسه امروز چهارشنبه این شورا به حماسه فتح خرمشهر توسط رزمندگان اسلام در سال ۱۳۶۱ اشاره کرد و افزود: دوران دفاع مقدس فقط یک مقطع تاریخی نیست، بلکه یادآور یک فرهنگ و روش زندگی است که مبتنی بر ایثار و اخلاص و شجاعت است.

وی بیان کرد: امروز سالروز آزادی خرمشهر است که به همین مناسبت روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است. یاد و خاطره همه مردان و زنانی که خداباورانه برای خلق این حماسه مجاهدت کردند را گرامی می‌داریم.

دبیر شورای نگهبان به مقاومت مردم دزفول نیز اشاره کرد و اظهار داشت: فردا هم در تقویم به احترام مقاومت‌های دلیرانه مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس، روز دزفول و روز مقاومت و پیروزی نامگذاری شده است. ایستادگی و مقاومت مردم این شهر بارها مورد توجه حضرت امام خمینی (ره) قرار گرفت.

آیت الله جنتی همچنین با گرامیداشت دهه کرامت اظهار داشت: در دهه کرامت به سر می‌بریم که با سالروز میلاد حضرت معصومه (س) آغاز شده و اکنون در آستانه روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) هستیم.

وی با بیان اینکه میلاد حضرت امام رضا (ع) در پایان این دهه مبارک است، ابراز داشت: چنین ایامی فرصت‌های ارزشمندی برای معرفی کامل‌تر ابعاد شخصیتی این اسوه‌های بی‌نظیر است.

دبیر شورای نگهبان درباره حضرت معصومه (س) نیز گفت: زندگی مجاهدانه‌ حضرت معصومه (س) که میلادشان را پشت سر گذاشتیم، الگویی قابل اتکا برای زنان مسلمان است.

آیت الله جنتی اضافه کرد: توصیفاتی مانند عظیم‌الشأن بودن نزد خداوند، دارا بودن مقام شفاعت و وجوب بهشت برای زائران ایشان که در کلام ائمه اطهار (ع) آمده است، نشان‌دهنده برخورداری این بانوی بزرگوار از فضایل ارزشمند است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.