تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳

طی مراسمی با حضور وزیر کشور صورت گرفت:

کلنگ زنی احداث ۱۰۸۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن استان ایلام

کلنگ زنی احداث ۱۰۸۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن استان ایلام
نگاه اقتصاد- طی مراسمی با حضور وزیر کشور کلنگ احداث 1088 واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در شهر ایلام به زمین زده شد.

پویاخبر – طی مراسمی با حضور وزیر کشور کلنگ احداث ۱۰۸۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در شهر ایلام به زمین زده شد

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان ایلام ، فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در آیین کلنگ زنی ۱۰۸۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن شهر ایلام که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، حسن بهرام نیا استاندار ایلام و جمعی از مدیران و مسئولان استان برگزار شد گفت: سهمیه ابلاغی استان در نهضت ملی مسکن ۳۲ هزار و ۶۰۱ واحد است که از این‌ تعداد ۱۲ هزار و ۸۸۹ واحد در حوزه شهری است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام افزود: ۱۱ هزار و ۳۲۸ واحد هم تأمین زمین شده که از این تعداد تا کنون برای هفت هزار و یک واحد پروانه ساختمانی اخذ شده است.

فرشاد دوستی با بیان اینکه تاکنون ۴۲ هزار نفر در سامانه ثمن نهضت ملی مسکن ثبت نام نموده و و از این‌ تعداد در حال حاضرهشت هزار واجد شرایط هستند و سه هزار نفر هم واریزی انجام داده اند، اضافه کرد: پروژه مسکن ملی ۱۰۸۸ واحدی محدوده پارک کوثر ایلام در محدوده زمینی به وسعت بیش از ۱۵ هکتار در ۴۶ بلوک ( ۴۲ بلوک ۸ طبقه و ۶ بلوک ۴ طبقه) احداث خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام متوسط زیربنای هر واحد را در این منطقه ۸۴ متر عنوان کرد و افزود: میزان اعتبار قابل هزینه برای اجرای این پروژه یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که اگر متقاضیان آورده های خود را به موقع واریز کنند پیش بینی می شودکمتر از دو سال شاهد بهره برداری از این طرح خواهیم بود.

وی تاکید کرد: سرانه کل زمین برای احداث این واحدها ۳۰ درصد است و مابقی آن به معابر و کاربری های عمومی اختصاص خواهد یافت.

فرشاد دوستی افزود تا کنون در استان ایلام علاوه بر پروژه ۱۰۸۸ واحدی که امروز کنگ زنی شد، بیش از ۳ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن نیز با پیشرفتهای فیزیکی مختلف در حال احداث بوده و در شهرهایی که با محدودیت زمین مواجه نبوده ایم در حال واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن برای احداث واحدهای ویلایی هستیم.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در آیین کلنگ زنی ۱۰۸۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان ایلام گفت: در استان ایلام کارهای بزرگی برای اجرای نهضت ملی مسکن انجام شده و این تلاشها ادامه دارد تا به هدف دولت در احداث سهمیه بیش از ۳۲ هزار واحدی نهضت ملی مسکن استان ایلام برسیم.

وی خاطر نشان کرد از این ۳۲ هزار واحد احداث ۱۲۸۸۹ واحد در حوزه شهری است که جا دارد از مدیرکل راه و شهرسازی استان و همکاران آن مجموعه که برای تحقق این هدف در تلاش هستند و تا اینجای کار نیز موفق عمل کرده اند تقدیر کنم.

احمد وحیدی وزیر کشور در این آیین کلنگ زنی نهضت ملی مسکن شهر ایلام، نهضت ملی مسکن از اولویت های دولت در راستای صیانت و تحکیم‌ بنیان خانواده و جوانی جمعیت ذکر کرد و اظهار داشت: تامین مسکن از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان است که دولت به این موضوع اهتمام جدی دارد.

احمد وحیدی افزود: موفقیت در اجرای پروژه‌های مسکن ملی عزم جهادی تمامی ارگان‌ها را می‌طلبد و باید تمامی دستگاه‌ها برای سرعت بخشی به اجرای پروژه‌های در دست اجرا پای کار بیایند.

وی یکی از اصلی ترین موارد در احداث واحدهای مسکن ملی را توجه به کیفیت مصالح و نظارت دقیق بر فعالیت پیمانکاران برشمرد و تاکید کرد: سرعت و دقت در این موضوع باید به صورت همزمان در دستور کار باشد و در کنار این موضوع سایر امکانات زیرساختی مورد نیاز نیز جانمایی شده باشد.

وزیر کشور جوانی جمعیت را از نیازهای اصلی امروز کشور توصیف کرد و یادآور شد: همه باید به این دغدغه و سفارش رهبر معظم انقلاب توجه ویژه داشته باشیم.

وحیدی اضافه کرد: امیدواریم با همراهی مردم هرچه سریع تر پروژه های مسکن ملی در اقصی نقاط کشور تکمیل و به متقاضیان واگذار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سوم خرداد را یادبود رشادت های بزرگی عنوان کرد که حماسه های فراموش نشدنی را تداعی می کند.

وزیر کشور گفت: استان غیور ایلام یکی از صحنه های شکل گیری دفاع مقدس در مقابل رژیم بعثی بود که افتخارات بزرگی در این استان شکل گرفت که‌ جای تقدیر دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.