تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع‌ جرم دادگستری استان ایلام:

به زودی مرکز ماده ۱۶ در ایلام افتتاح می شود + گزارش تصویری

به زودی مرکز ماده ۱۶ در ایلام افتتاح می شود  +  گزارش تصویری
نگاه اقتصاد- نشست هم اندیشی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع‌ جرم دادگستری استان ایلام با اصحاب رسانه برگزار شد.

دکتر اسماعیل قمری در این نشست به اجرای طرح ایجاد مرکز ماده ۱۶ اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح و جمع آوری معتادان متجاهر کاهش آمار سرقت را به دنبال خواهد داشت و با افتتاح مرکز ماده ۱۶ به جز جلوگیری از بروز سرقت خودرو، معتادین در بستر آموزش‌های مختلف به اجتماع بازگردانده خواهند شد.

قمری با بیان این که در سال گذشته ۸۹ درصد از سرقت‌های خودرو در ایلام توسط معتادان متجاهر انجام گرفته، خاطرنشان کرد: ۵۹۶ فقره سرقت خودرو یا محتویات داخل خودرو در سال گذشته به وقوع پیوسته و در فروردین سال جدید این آمار به ۷۸۰ مورد رسیده است. ایشان افزود: با توجه به افزایش سرقت ها می توان گفت که افتتاح مرکز ماده ۱۶ در ایلام یک امر ضروری است.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام با بیان این که برای افتتاح این مرکز به غیر از برگزاری به جلسات و نامه‌نگاری، از استانداری و بهزیستی و دیگر نهادها درخواست کردیم تا با ما بستر این طرح را فراهم نمایند.

 

این مسئول در ادامه از راه اندازی سامانه پنجره واحد زمین در راستای مطالبات مردم در حوزه معاملات زمین سخن به میان آورد و گفت: با برقراری این سامانه در واقع دست کلاهبرداران کوتاه خواهد شد و اشخاص می‌توانند با مراجعه به سامانه و استعلام از وضعیت ملک مطلع شوند.

 

قمری به برنامه ی هر بنگاه و یک حقوقدان اشاره کرد و افزود: آگاهی دادن به مردم در مورد برخی از اصطلاحات حقوقی ضروری است و در این راستا تصمیم گرفته شد تا حقوقدانان به بنگاه های املاک اضافه شوند و در آینده نزدیک حضور این افراد ضروری خواهد شد.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام در پایان گفت: سازمان‌های مردم نهاد باید به موضوعاتی همچون کودک آزاری و خودکشی ورود کرده و همگام با دستگاه قضایی در جهت کاهش برخی از آسیب‌های اجتماعی فعالیت کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.