تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳

در جلسه کارگروه امور زیربنایی استان ایلام بررسی شد:

بررسی ۲۸ طرح تولیدی، کشاورزی و صنعتی استان ایلام

بررسی ۲۸ طرح تولیدی، کشاورزی و صنعتی استان ایلام
نگاه اقتصاد - 28 طرح تولیدی، کشاورزی و صنعتی استان ایلام در کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری، آمایش سرزمین و محیط زیست استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان ایلام ، کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری، آمایش سرزمین و محیط زیست استان به ریاست استاندار ایلام، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام به عنوان دبیر جلسه و سایر اعضا در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد.

 

فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی و دبیر کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان گفت: طرح های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و … ضمن ایجاد اشتغال و توسعه استان زمینه افزایش تولید ملی را نیز فراهم می نمایند که در این زمینه انتظار می رود دستگاههای متولی ضمن تسریع روند ایجاد این طرح ها، پی گیری لازم تا حصول نتیجه و به ثمر نشستن آنها را فراهم نمایند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: در تصویب طرح های مذکور می بایست تمامی جوانب طرح از قبیل مسائل زیست محیطی، چشم انداز توسعه شهرها و روستاهها، انتقال و مصرف انرژی، حفظ زمین های با ارزش کشاورزی و محیطهای گردشگری و میراث فرهنگی، حریم راهها و … در نظر گرفته شود.

 

استاندار ایلام در این نشست گفت: این طرح‌ها که در کارگروه امور زیربنایی مطرح می شوند بیشتر در بخش‌های کشاورزی و صنعتی هستند که سهم بسزایی در اشتغال‌آفرینی و محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف استان دارند.

 

حسن بهرام نیا یکی از این طرح‌ها را احداث مرغداری عنوان کرد و در این رابطه گفت: از مجموع ۳۸۴ واحد مرغداری تعداد ۵۷ واحد فعال است که این تعداد باید به ۱۰۰ واحد برسد.

 

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان ایلام یکی از قطب‌های دامداری و طیور در سطح کشور شناخته می‌شود، لذا رویکردها باید به سمت احیای واحد‌های مرغداری‌ غیرفعال باشد که نفش مهمی در کمک به صادرات، رونق اقتصادی و زنجیره ارزش دارد. در این زمینه حمایت‌های لازم نیز صورت می‌گیرد.

 

وی اضافه کرد: امروز و در این نشست نیز با ایجاد ۹ واحد مرغداری با ظرفیت ۱۸۴ هزار قطعه مرغ موافقت شد که در رونق تولید و اشتغال هم تأثیر گذار است.

 

لازم به ذکر است در مجموع در این نشست تعداد ۲۸ طرح تولیدی، خدماتی، کشاورزی کارگروه امور زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست این استان بررسی شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.