تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۰۲

افزایش درب‌های ورود و خروج نقطه صفر مرزی مهران برای ایام اربعین در دستور کار است

افزایش درب‌های ورود و خروج نقطه صفر مرزی مهران برای ایام اربعین در دستور کار است
ایلام- استاندار ایلام با بیان اینکه تلاش می شود درب‌های ورود و خروج نقطه صفر مرزی مهران در ایام اربعین به پنج درب افزایش یابد، گفت: ظرفیت نگهداری ۱۲ میلیون بطری آب و یا ۲۵۰ هزار قالب یخ در مهران فراهم است.

 

حسن بهرام‌نیا، روز پنجشنبه در جریان بازدید از پروژه‌ها و زیرساخت‌های اربعین، از پایانه شهید سردار سلیمانی، سردخانه و کارخانه یخ مهران واقع در شهرک اسلامیه و پروژه تصفیه فاضلاب واقع در نقطه صفر مرزی مهران بازدید کرد.

وی در بازدید از پایانه مرزی مهران، اظهار کرد: یکی از تاکیدات مهم وزیر کشور در جریان سفر به ایلام و مرز مهران، افزایش درب های ورود و خروج بود که این موضوع به طور ویژه در دست بررسی است.

بهرام نیا یادآور شد: در همین راستا تلاش می‌کنیم تعداد درب‌های ورود و خروج در نقطه صفر مرزی به پنج مورد افزایش یابد.

استاندار ایلام همچنین در بازدید از پروژه احداث سایبان در پایانه مرزی مهران، ابراز کرد: کار نصب پایه‌ها به اتمام رسیده و اتصالات لازم از جمله سقف مورد نیاز نیز دپو شده است؛ به زودی کار نصب سقف این پروژه نیز انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: پروژه احداث سایبان پایانه مرزی مهران، در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا قبل از اربعین به بهره‌برداری می‌رسد.

تمهیدات لازم برای تأمین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار قالب یخ برای اربعین امسال نیز اتخاذ شده است

وی در جریان بازدید از سردخانه و کارخانه یخ مهران، ابراز کرد: با توجه به اینکه اربعین امسال با گرما مواجه هستیم، لذا یکی از مهمترین نیازهای اساسی زائران، تأمین آب و یخ است.

بهرام‌نیا، ماندگاری بالا و محفظه قوی را از مهمترین ویژگی‌های سردخانه شهرک اسلامیه مهران عنوان کرد و افزود: این سردخانه ظرفیت ۵ هزار تن را دارد.

استاندار ایلام اظهار کرد: ظرفیت نگهداری ۱۲ میلیون بطری آب و یا ۲۵۰ هزار قالب یخ در مهران فراهم است.

وی یکی از نیازهای اساسی سردخانه مهران در ایام اربعین را «لیفتراک» عنوان کرد و گفت: با استقرار این دستگاه کار جابجایی آب معدنی و قالب یخ تسهیل می‌ شود

بهرام نیا خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای تأمین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار قالب یخ برای اربعین امسال نیز اتخاذ شده است.

پروژه پیش تصفیه فاضلاب پایانه مرزی با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی تا اربعین به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار ایلام در بازدید از پروژه تصفیه فاضلاب واقع در نقطه صفر مرزی مهران، گفت: این پروژه با هدف تصفیه فاضلاب موکب‌ها و سرویس‌های بهداشتی مسیر پیاده‌روی اربعین به طول ۱۰ کیلومتر خط انتقال با قطر لوله ۳۱۵ میلی‌متر در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: پس از انتقال و جمع آوری فاضلاب این اماکن و انجام فرآیند پیش‌تصفیه شامل آشغال‌گیری، دانه‌گیری، ته‌نشینی و هوادهی، عملیات پمپاژ و انتقال پساب به تصفیه خانه فاضلاب شهر مهران اقدام خواهد شد.

بهرام نیا یادآور شد: این پروژه با ظرفیت ۵۶ لیتر در ثانیه برای جمعیت ۳۶۰ هزار نفر زائر در شبانه روز و با پیشرفت فیزیکی‌ ۷۰ درصد تا اربعین امسال به بهره‌برداری می‌رسد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.