تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸

امید آفرینی و ارتقای نشاط اجتماعی/رسالت خطیر رسانه ها

امید آفرینی و ارتقای نشاط اجتماعی/رسالت خطیر رسانه ها
نگاه اقتصاد - بیش از ۲۰۰ رسانه جمعی مکتوب و برخط، ۹۰ موسسه فرهنگی هنری، ۳۰ موسسه قرآنی، ۳۷۰ کانون مساجد و ۲۶ آموزشگاه هنری در استان ایلام فعال هستند.

علی هوشمند؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در نشستی خبری، میزبان اصحاب رسانه بود، در این نشست که در سالن اجتماعات دانشگاه علمی کاربردی ایلام برگزار شد، معاون امور فرهنگی و رسانه و رئیس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس بسیج رسانه استان، رئیس خانه مطبوعات و جمع کثیری از خبرنگاران، مدیران مسئول و سردبیران پایگاه‌های خبری، خبرگزاری‌ها، نشریات و رسانه‌های چاپی استان و فعالان حوزه خبر و فضای مجازی حضور داشتند.

به گفته اصحاب رسانه استان این نشست و نشست های مشابه می تواند به پیشبرد اهداف متعالی رسانه ها کمک کند و بسیاری از مشکلات و آسیب هایی را که در حوزه مطبوعات مطرح است، با این گفتگو ها قابل حل و فصل خواهد بود.

در ابتدای این نشست خبرنگاران و طیف های مختلف رسانه های استان به بیان دغدغه ها و چالش های خود در موضوعات مختلف پرداختند که مدیرکل ارشاد استان با سعه صدر به گلایه ها، نقدها، پیشنهادها و راهکارها خبرنگاران برای ارتقای بیش از پیش رسانه های استان، توجه نمودند و به سئوالات مطرح شده پاسخ دادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در ادامه اظهار داشت: همه ما باید در مرحله اول و در برهه حساس کنونی حسب فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر تزریق امید و ایمان در جامعه توجه داشته باشیم و این موضوع بعنوان بخش مهمی از رسالت خطیر رسانه ها که امید آفرینی و نشاط اجتماعی در جامعه باید گسترش یابد بعنوان چراغ راه مورد استفاده قرار گیرد.

هوشمند در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رسانه ها با نگاه طنز فاخر اما انتقادی فضای نشاط و امید را به جامعه تزریق کنند، چرا که جامعه ما به نشاط و امید نیاز دارد و تحقق این هدف با کمک رسانه ها امکان پذیر است.

وی با اشاره به پیشرفت های استان نسبت به سال‌های گذشته، افزود: در انتشار مطالب خود اعم از اینکه طنز باشد، یا جدی و انتقادی باشد، لازم است اخلاق حرفه ای رعایت بشود و نگاه غرض ورزانه و شخصی به مسائل، افراد و طیف های مختلف فکری با رعایت احترام بیان شود.

هوشمند گفت: کیفیت مطالب و انتشار محتوا در رسانه های استان، نسبت به سایر استانها در کشور سرآمد است و افراد حاضر در رسانه های جمعی استان صاحب دانش، سواد و سلامت نفس هستند که باید پاکیزه نویسی اخلاقی را بیش از پیش مدنظر داشته باشند و دغدغه های جامعه را با نگاه چالشی، علمی بیان کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، امید آفرینی را یکی از مؤلفه های مهم در آرامش جامعه عنوان کرد و ادامه داد: سیاه‌نمایی و بزرگنمایی مسائل، فضای جامعه را مخرب و ملتهب می کند و رسانه ها باید نقاط قوت و مثبت را برجسته و نقاط ضعف و موارد منفی را به صورت منطقی و علمی همراه با ارائه راهکار عملیاتی بیان کنند.

ایشان، نقش رسانه های استان را چه در زمان کرونا و چه درحال حاضر مهم و تأثیر گذار ارزیابی کرد و اضافه نمود: از رسانه های استان به عنوان حلقه اتصال مردم و مسئولین که می‌توانند به خوبی مشکلات و نارسایی‌های جامعه را از طرق مختلف انعکاس دهند، یاد می شود، زحمت کشان و تلاشگرانی که شاید کمتر دیده شوند و کمتر ارج نهاده شوند.

هوشمند در پایان گفت: بیش از ۲۰۰ رسانه جمعی مکتوب و برخط،۳۰ موسسه قرآنی، ۹۰ موسسه فرهنگی هنری،۳۷۰ کانون مساجد و ۲۶ آموزشگاه هنری در استان فعال هستند.

شایان ذکر است در پایان این نشست صمیمی از خبرنگارانی که در راستای تعاملات مفید در حوزه فرهنگ و هنر و انعکاس اخبار این حوزه، همچنین خبرنگارانی که همیشه در تمامی صحنه ها حضور فعال داشته و موجب امید آفرینی در سطح جامعه شده اند، قدردانی شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.