تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

استاندار ایلام: عملکرد دولت مردمی در ابعاد مختلف برای مردم تشریح شود

استاندار ایلام: عملکرد دولت مردمی در ابعاد مختلف برای مردم تشریح شود
ایلام - استاندار ایلام با اشاره به سالروز حضور حماسی مردم در انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری بر لزوم تشریح و تبیین عملکرد دولت مردمی در ابعاد مختلف تاکید کرد.

حسن بهرام‌نیا روز پنجشنبه در همایش فرمانداران استان اظهار داشت: در آستانه‌ ۲۸ خردادماه، دومین سالروز انتخابات ریاست جمهوری و استقرار دولت مردمی به‌عنوان روز امید هستیم که لازم است عملکرد دولت در همه‌ ابعاد برای مردم تبیین و تشریح شود.

وی یادآور شد: شروع به کار دولت سیزدهم با چالش‌های سختی مواجه بود ، ولی با یک هزار و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی از دولت قبل و همزمانی با شرایط سخت کرونا، قدم‌های بزرگی برداشته شد.

استاندار ایلام اضافه کرد: وعده‌های دولت در زمینه‌های مختلف از جمله اشتغال و مسکن در حال محقق شدن است و در نهضت ملی مسکن و اشتغال، ایلام از جایگاه خوبی در مقیاس ملی برخوردار است.

بهرام نیا با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن گفت: اقدام بزرگی که تنها در استان ایلام صورت گرفت، اخذ مجوز برای احداث مسکن ویلایی در ۲ شهرستان دهلران و مهران است که علاوه بر این، تمهیدات لازم برای تأمین زمین مورد نیاز در سایر شهرستان‌هایی که با مشکل زمین مواجه بودند نیز اندیشیده شده است، به‌طور نمونه در هفته‌های گذشته مراسم کلنگ‌زنی یک هزار و ۶۵۰ قطعه زمین برای نهضت ملی مسکن در دهلران انجام شد.

وی با اشاره به اهتمام دولت برای حل مشکلات بزرگ و طرح‌های نیمه‌تمام اظهار کرد: واگذاری یک‌ هزار و ۳۶۲ قطعه زمین به طایفه‌ کایدخورده به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم دهلران بود که پس از سال‌ها سال محقق شد.

استاندار ایلام با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای جذب تسهیلات اشتغالزایی به استان نیز اضافه کرد: با اهتمام بانک‌های استان ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی تبصره ۱۸ استان به بیش از یک هزار و ۳۰ میلیارد تومان ارتقا یافت، میانگین جذب تسهیلات تبصره‌ی ۱۶ در کل کشور ۱۹ درصد، اما ایلام با ۳۵ درصد بالاتر از میانگین کشوری است؛ تلاش‌ها در جهت رفع موانع تولید باعث شد تا طی این مدت ۱۱۲ کارگاه نیمه فعال، دوباره فعال شوند. ‌ ‌

بهرام نیا با بیان اینکه توزیع اعتبارات استانی با نگاه بر توسعه‌ مناطق کم‌برخوردار است، گفت: به‌عنوان نمونه در شهرستان ملکشاهی به اندازه‌ چندین سال به اعتبارات این شهرستان افزوده شده که منجر به توسعه و رفع محرومیت در این شهرستان می‌شود و در مجموع اعتبارات شهرستان‌ها در مقام مقایسه با گذشته چند برابر شده است.

وی با تأکید بر اعلام آمادگی همه‌ فرمانداران برای آماده‌سازی مکان‌ها و سایت‌های اسکان زوار در اربعین اظهار کرد: متناظر ستاد اربعین استان، ستاد اربعین در همه‌ شهرستان‌های استان تشکیل و از هم اکنون اقدامات لازم و اساسی در جهت تأمین امکانات و زیرساخت‌های مهم باید در دستور کار قرار گیرد، مدیران معین شهرستان‌های زائرپذیر استان برای اربعین مشخص شوند.

استاندار ایلام افزود: توزیع اعتبارات امسال اربعین بین شهرداری‌ها متناسب با جمعیت زائران و در جهت توسعه‌ زیرساخت‌های اربعین خواهد بود و این اعتبارات نباید در حوزه‌های دیگری هزینه شود.

بهرام نیا با اشاره به دیدار اخیر با سردار حزنی، دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی کل سپاه، افزود: کمک‌های خوبی در جهت تعمیر، مرمت و تجهیز مساجدی که در بین مسیر چرداول تا مهران هستند، صورت گیرد.

وی در ادامه با تأکید بر استفاده از ظرفیت مردم برای اربعین اظهار داشت: برنامه‌ریزی لازم برای مهیا شدن یک فضای اربعینی در استان از سوی فرمانداران فراهم شود.

استاندار ایلام همچنین در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در سال جاری افزود: رعایت اصل بی‌طرفی و برگزاری انتخابات سالم، بانشاط و با حضور حداکثری مورد تأکید است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.