تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱

معاون وزیر راه و شهرسازی:

وزارت راه و شهرسازی در پنج خط منسجم، نهضت ملی مسکن را پیش می‌برد

وزارت راه و شهرسازی در پنج خط منسجم، نهضت ملی مسکن را پیش می‌برد
تهران- مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با اشاره به هماهنگی بخش‌های مختلف دولت برای ساخت مسکن، گفت: نوسازی بافت فرسوده به عنوان یکی از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری از برنامه‌های مهم دولت است و در مجموع وزارت راه و شهرسازی در پنج خط منسجم در حال پیش بردن طرح نهضت ملی مسکن است.

 

محمد آئینی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: نوسازی بافت فرسوده، بازتنظیم تراکم‌های شهری، ساخت مجتمع و شهرک‌های مسکونی، مسکن روستایی و واگذاری زمین به متقاضیان از جمله برنامه‌های منسجم وزارتخانه برای تولید و توزیع مسکن در کشور است.

وی ضمن تکذیب مباحث مطرح شده به نقل از وی که «با وجود بافت فرسوده چرا در بیابان مسکن بسازیم»، اظهار داشت: دولت سیزدهم با راهکارهایی از جمله تولید مسکن در قالب نهضت ملی به دنبال افزایش عرضه است، عرضه‌ای که در دولت قبل متوقف شده بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: دولت سیزدهم، ساخت مسکن به خصوص برای دهک‌های پایین را به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی خود قرار داد که در کنار نهضت ملی مسکن، راهکارهای دیگری از جمله نوسازی بافت فرسوده نیز به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.

کاهش قیمت تمام شده مسکن برای انبوه‌سازان در بافت فرسوده 

آئینی گفت: نوسازی بافت فرسوده با استفاده از توان بخش خصوصی و انبوه‌سازان در واقع یکی از برنامه‌های دولت برای توسعه مسکن در کشور بوده که به خوبی در حال اجرایی شدن است.

وی با اشاره به استقبال از حضور انبوه‌سازان برای نوسازی بافت فرسوده، تصریح کرد: با وجود زیرساخت‌ها در بافت فرسوده، قیمت تمام شده مسکن که به عنوان یکی از موانع جدی برای مشارکت بخش خصوصی است کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با اشاره به برگزاری همایش نقش تعاونی‌های مسکن و انبوه‌سازان در نهضت ملی مسکن با تحقق بازآفرینی شهری عنوان کرد: یکی از مواردی که در این نشست از سوی انبوه‌سازان مطرح شد، این بود که بر این باور هستند که به دلیل عدم امکانات زیربنایی در خارج از شهر، قیمت تمام شده مسکن برای آنها افزایش داده و از سوی دیگر با حضور در بافت فرسوده شاهد کاهش قیمت هستند.

آئینی با بیان اینکه در صورت حضور انبوه‌سازان، نوسازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور محقق خواهد شد، گفت: میانگین تراکم در نظر گرفته شده در بافت فرسوده سه‌طبقه بوده و به دنبال استانداردسازی در این بخش هستیم، چرا که ما به دنبال تراکم سازی به خصوص در این بافت‌ها نیستیم و تنها هدفمان در کنار اجرایی کردن فرمان مقام معظم رهبری، حفظ سلامت و ایمنی مردم است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.