تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷

کلنگ دومین نهالستان مهران به زمین زده شد

کلنگ دومین نهالستان مهران به زمین زده شد
ایلام - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: همزمان با روز جهانی بیابان‌زدایی و گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی کلنگ احداث دومین نهالستان در منطقه جنگلی رضاآباد مهران به وسعت ۲۰ هکتار به زمین زده شد.

 

ابراهیم پیرزادیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: نهالستان مهران با ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون اصله نهال بیابانی مقاوم به خشکی با گونه های بومی است که به منظور بیابان زدایی، مبارزه با ریزگرد، تلطیف هوا، ایجاد فضایی سبز در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور کلنگ زنی شد.

وی افزود: در صورت تأمین اعتبار و ایجاد زیرساخت های لازم و مورد نظر، روند تسریع در احداث و شروع به فعالیت این گلخانه شتاب خواهد گرفت.

پیرزادیان ادامه داد: همچنین فرآیند احداث دومین نهالستان دهلران با ۲۰ هکتار و ظرفیت تولید سالانه‌ پنج میلیون اصله نهال در دست اقدام و بررسی است.

وی یادآور شد: در حال حاضر استان ایلام ۱۳ نهالستان با ظرفیت تولید افزون بر ۱۸ میلیون اصله نهال با اشتغالزایی مستقیم بیش ۶۰ نفر دارد که بیشتر این نیروها را بانوان تشکیل داده اند.

وی با بیان اینکه در همه شهرستان های استان نهالستان فعال داریم، اضافه کرد: نهالستان های اصلی استان واقع در مهران، دهلران و ایوان هستند و نهالستان های مناطق گرمسیری دهلران، مهران و آبدانان ۲ بار در سال امکان تولید دارند.

به گزارش ایرنا، در این آیین مدیرکل ستاد مدیریت بحران، امام جمعه و فرماندار شهرستان مهران و جمعی از مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی حضور داشتند.

۲۷ خرداد برابر با ۱۷ ژوئن به نام روز جهانی بیابان زدایی نامگذاری شده و” نقش و حقوق زنان در مدیریت پایدار زمین” شعار روز بیابان زدایی امسال است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.